11 ימים בהולנד בסוף אוגוסט (נחיתה באמסטרדם)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "הולנד עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חבר הקבוצה

טוב אז אחרי שנעזרנו כל כך הרבה בקבוצה נותן חזרה. מסכם את הטיול שלנו עם הרבה טיפים (משתדל שיהיו בעיקר כאלה שלא ראיתי בקבוצה).

היינו 11 יום בהולנד (9 ימים נטו) לחופשה באמת מדהימה.

טיפ 1: אם אתם טסים באוגוסט נסו לכוון לסוף אוגוסט, אנחנו היינו בשבוע האחרון ומלא אטרקציות היו ממש ריקות ביחס לעונה, זה היה תענוג.

טיפ 2: יצאנו רק עם טרוליז ובלי מזוודות, למרות שהיה קצת מסורבל לנוע עם 5 מזוודות קטנות, גם בארץ וגם בהולנד לא חיכינו בכלל בתורים בשדה (פעמיים היינו תוך 20 דקות בדיוטי) וגם לא חששנו לאבד מזוודות, אז מומלץ מאוד!

טיפ 3: אם אתם עם עגלה שימו לב שבאמסטרדם לא יביאו לכם אותה למטוס אלא למסוע מיוחד, זה סיוט ממש (הליכה של איזה רבע שעה עם תינוק על הידיים) וגם יש חשש שלא תראו אותה יותר (אנחנו כן קיבלנו אותה) נסו להביא עגלה שכן מעלים למטוס .

טיפ 4: אם אתם עם ילדים קטנים תכננו באיזי, לא יותר מאטרקציה אחת ביום, לא סביר שתספיקו יותר וחבל להיות בלחץ.

טיפ 5: תביאו מזומן, יש עדיין לא מעט חנויות ומסעדות שעובדות רק עם מזומן או כרטיס דביט הולנדי, כנ"ל בחניות (יש שם לא מעט מדחנים שמקבלים רק מטבעות או כרטיס אשראי הולנדי)

טיפ 6: וויז עובד הרבה יותר טוב מ google maps  בהולנד, ובלי קשר ארץ שממש קל לנהוג ולהתמצא בה אז לא לחשוש מזה. ודבר אחרון לגבי נהיגה, בהולנד קודם ממלאים דלק ואז משלמים בחנות (כן הם נותנים לך למלא חופשי ואשכרה סומכים עליך שתבוא לשלם אחר כך 🙂 )

ימים 1-4: אמסטרדם

הרבה מעדיפים לעשות רק טיולי כוכב באמסטרדם, לדעתי ממש שווה לישון בה לילה או שניים, הילדים שלנו ובעיקר אנחנו מאוד מאוד נהננו.

אם אתם יותר מיום אחד בעיר תקנו כרטיס (אפשר נייר או פלסטיק) של חופשי-יומי לפי כמו הימים שלכם, ממה שראיתי ליומיים ומעלה מספיק 2 נסיעות ביום כדי שזה יהיה משתלם. מוכרים את זה בכל תחנת מטרו וברוב תחנות הטראם, שימו לב לקנות את ה GVB ולא את Amsterdam TT שעולה יותר כי הוא מכיל גם מקומות מחוץ לאמסטרדם.

הגענו משדה התעופה וישנו במלון

A-Train Hotel (טיפ: מלון ממש מומלץ, הוא גם צמוד לתחנה המרכזית אז אפשר להגיע אליו ברכבת משדה התעופה, יש לידו השכרת רכב, והכי חשוב יש בו חדרים שמתאימים למשפחות, עד 6 נפשות ובחדרים האלה יש מזגן שזה הצלה רצינית כשחם, ובאוגוסט בהחלט עשוי להיות חם) .

יום 1:

מוזיאון נמו: היינו שם כמה שעות, הילדים נהנו מאוד, דעתי האישית היא שיש מוזיאוני מדע הרבה יותר טובים (אפילו בארץ) לא חובה בכלל, גם עמוס שם מאוד (ואם חם בחוץ חם מאוד בפנים). טיפ: תזמינו כרטיסים מראש באוגוסט.

יום 2:

מוזיאון אנה פרנק: חוויה מאוד מיוחדת (גם לילדים) מוזיאון מושקע ביותר עם הסברים (גם בעברית), גם עצוב ומרגש, עצירת חובה, לא רק בגלל החשיבות. טיפ: להזמין כרטיסים ברגע שאפשר (בערך חודש וחצי מראש) כי הם נחטפים.

כיכר דאם, אחד המקומות המיותרים לעבור בהם בעיני, כיכר סתמית, עם בניינים לא מאוד יפים שמקיפים אותה, אפשר בהחלט לוותר, עברנו שם והמשכנו אחרי 2 דקות.

וונדלפארק: פארק ממש יפה באמצע אמסטרדם עם אגמים וגני שעשועים, יש גם שכשוכית באמצע הפארק שאפשר להיכנס אליה (כל הילדים עפו על זה), כדאי מאוד לקחת אופניים ולבלות שם בכיף כמה שעות (טיפ: באוגוסט כדאי להזמין אופניים מראש מאחת החנויות באזור של הפארק כי לפעמים אין להם במקום)

יום 3:

רייקסמוזיאום: מוזיאון יפהפה עם המון יצירות. המוזיאון מסודר ממש טוב ככה שאין בו הרבה הליכה, ילדים שאוהבים אומנות ממש יהנו, אנחנו ממש אהבנו את המקום ובילינו בו כמה שעות.

בחצי השני של היום עברנו לצד השני אמסטרדם ל This is Holland, הילדים אהבו מאוד, בעיניי בזבוז כסף (חוויה נחמדה של 10 דקות עם 40 דקות הסברים ועלות יקרה). טיפ: אם כבר החלטת ללכת לשם תזמינו מראש כרטיס משולב לזה ו ל Adam Lookout (מן נדנדה בגג של בניין גבוה שיש שם)

יום 4

קניות בג'מבו הכשר (טיפ: מול הג'מבו יש מכולת כשרה בשם רימון שחלק מהמוצרים בו יותר זולים מהג'מבו, ויש בו עוד מוצרים מהארץ אבל ביום שישי הוא נסגר הרבה יותר מוקדם אז כדאי לשים לב לזמנים)

ימים 5-8: ראביט היל.

יש מלא מידע בקבוצה אז לא אוסיף הרבה. אנחנו ממש ממש אהבנו, יש שם אטרקציות שיכולות למלא יום או אפילו יומיים (מיני-גולף,  2 בריכות חיצונית ומקורה, באולינג, ג'ימבורי ענק שמתאים גם לילדים קצת יותר גדולים, שבילי אופניים ועוד). הדירות ממש נקיות וחדשות ואין יתושים וחרקים כמו במקומות אחרים.

יום 6

הוחה ולואה (Hoge Veluwe): פארק ענק וממש יפה, עם דיונות, אגמים, חיות בר (איילים, חזירי בר ועוד), אנחנו הגענו מאוחר יחסית מומלץ להגיע לשם לפחות ל 3 שעות.

טיפ: אם אתם צריכים אופניים מיוחדים (למשל עם עגלה כזו מקדימה למטען או לנכים) כדאי להזמין מראש, אם לא, יש מלא אופניים לבנות חינמיות בפארק עצמו, גם לילדים.

טיפ 2: אם ממש בא לכם לחסוך אל תכנסו עם רכב לפארק אלא תחנו לפני הכניסה ותכנסו עם אופניים לבנות פנימה (זה נסיעה של 2.5 קילומטר לעומת תשלום של כמה יורו). אם אתם באיזור לא לוותר, מקום מדהים, אל תפספסו את האגם וארמון הציד בחלק הצפוני של הפארק.

יום 7:

חיטהורן גולת הכותרת של הטיול והמקום הכי יפה שהיינו בו בהולנד. טיפ 1: נסו להגיע לא בסופ"ש, כי אז המקום פשוט ריק וזה תענוג.

טיפ 2: אנחנו לקחנו סירה מסמית (וויז: חיטהורן סמית) שמומלץ פה בקבוצה, כי לא היה לנו כח לסקר שוק בדיעבד זה היה מצוין כי הוא אחד היחידים שהיו לו סירות עם הגה מה שאפשר לילדים גם לנווט קצת, בעיקר באגם, והם ממש נהנו. חוץ מזה איחרנו בחזור באיזה 40 דקות ולא אמרו כלום.

אפשר לשלב את חיטהורן עם עוד מקום אבל אפשר גם בכיף להיות שם יום שלם.

ימים 8-10:

לימים האלה לקחנו בית פרטי קטן בכפר בשם Nigtevecht שנמצא בין אמסטרדם לאוטרכט. הזדמנות טובה לחוות קצת את הולנד הכפרית וגם לגור בדירה עם תעלה ענקית וברווזים ממש מחוץ לגינה. מומלץ מאוד.

יום 8: אוטרכט. הגענו מאוחר אז הלכנו רק למוזיאון הרכבות, ממש נחמד, הילדים מאוד אהבו, יש שם גם הרבה אטרקציות שהם לא רק להסתכל אלא ממש לחוות. היינו שם כמעט 3 שעות.

העיר עצמה חמודה מאוד, כמו אמסטרדם רק נקיה יותר, אז אפשר בכיף להסתובב שם קצת.

יום 9:

וואליבי קצת חששנו מזה שאמרו שזה בעיקר מתקני אקסטרים, אבל זה הפארק היחיד שהיה במרחק נסיעה סביר מאיפה שהיינו. בדיעבד ממש ממש נהננו, היינו מ11 עד הסגירה ב18 והיינו נשארים עוד בכיף. אכן חצי מהמתקנים שם הם יותר אקסטרים אבל יש מספיק מה לעשות שם לכל הגילאים ומתי שהיינו בסוף אוגוסט לא היו תורים בכלל כמעט לאף מתקן, שזה יתרון גדול מאוד. אם אתם קרובים לשם ממש ממש מומלץ, למרות שלמי שלא רוצה אקסטרים בכלל יש אולי מקומות טובים יותר (כמו Toverland או Adventure park holland).

טיפ: יש להם אחלה אפליקציה ששווה להוריד כדי להבין מצב תורים ואיפה נמצא כל מתקן.

טיפ 2: הזמנה באינטרנט יכולה לחסוך לכם עד 20% אז כדאי מאוד.