8 ימים נהדרים בהולנד (נחיתה באמסטרדם)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "הולנד עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה טל בלכרוביץ.

חזרנו מ8 ימים נהדרים בהולנד. הקבוצה עזרה המון. שמח לשתף ולעזור בחזרה. יצא קצת ארוך ומפורט…

טיסות:
טסנו בklm מצאתי טיסה שנחתה ב9 בבוקר ועזבה ב21:00 אז היה ניצול מירבי של הימים. הסתבר שבטיסות אין שום דבר, מבחינת סרטים ובידור.. אז לטיסה חזרה דאגתי להוריד מנטפליקס כמה סרטים לצפייה בפלאפון. מבחינת מזוודות ותורים, לא נרשם משהו יוצא דופן.

לינה:
כפר הנופש דה אמהוף, עליו דובר כאן הרבה. מקום מקסים ביותר. פארק מים מצוין. המון מגלשות והפתעות. המלצה שעבדה לנו מצוין: מראש שכרנו אופניים לכל השבוע בכפר, כך הסתדרנו עם העובדה שהרכב חייב להיות בחניה. כל יום היתה נסיעת אופניים קצרה ומהנה מהבקתה לחניה ובחזרה, דבר ששימח וריגש את הבנות, הקל על הקושי בהליכה, וגם חסך לנו את הנסיעה לפארק הוחה ולואה, כי כל יום כבר רכבנו. (זה הספיק לנו)

רכב:
לקחנו רכב משדה התעופה. שכרנו מavis היה קצת תור אבל מעבר לזה הכל היה פשוט וברור. (ציינו כאן שחייבים רשיון רגיל מפלסטיק. לנו היה גם רגיל וגם בן לאומי. ואכן ביקשו רק את הרגיל מפלסטיק). גם בחזור היה מהיר ופשוט.

יום 1:
מהשדה למסעדת עמי ותמי המומלצת. (לבקתות בכפר אפשר להכנס רק מ4. לכן רציתי משהו שיהיה כיף לפני ההגעה לכפר). היה יום קצת גשום. אבל זה לא הפריע לחוויה. הבנות שיחקו בחוץ במגוון הפעילויות.. (הם בעיקר נהנו ממסלול הנסיעה שיש שם לאופניים קטנים, כמו מכוניות עם מסלולים, ומהמגלשות בתוך המסעדה)

אחר כך עצרנו בסופר באיזור להצטיידות. והגענו לכפר, לקחנו את האופניים, גילינו כמה כיף להאכיל ברווזים באגם שבחצר הבית, הצענו את המיטות והתכוננו לשינה.

יום 2:
יום כיף בכפר. בריכות, באולינג וכיף עם האופניים

יום 3:
אפטלינג. מ10:00 עד 22:00. נהננו במתקנים ההרפתקנים, רכבות הרים, פיראטים. דווקא יער הפיות היה יותר מאכזב ממה שחשבנו, בדיעבד, לא שווה לבזבז שם יותר מידי זמן. יש רכבת הרים בחושך גמור, במקום מרוחק מכל האחרות. גיליתי אותה לקראת הסוף. חבל לפספס (vogel rok)

יום 4:
קמנו באיזי, אחרי היום העמוס באפטלינג. צריך לקחת בחשבון בתכנון, שצריך גם זמן לשינה והתארגנות, יצאנו בצהריים למקום שמסביר על הכנת גבינות וקבקבים, המלצה מהקבוצה, מקום שיש הסבר בעברית. והיה מוצלח. Simonehoeve זה השם.

אחר כך לזאנסה סחאנס. שנסגר ב17:00 מאוד יפה. ובעיקר נוח כי הוא קטן יחסית. ולא דורש הליכה מרובה.

לסיום נסענו לוולנדם, לטיילת היפה, אכלנו במסעדה, אחת מיני רבות שיש שם. התכנון במקור היה קודם לוולנדם ואז זאנסה סחאנס – יותר קרוב גאוגרפית, אבל בגלל שיצאנו בצהריים, רצינו להספיק לפני שסוגרים את המוזיאון… אבל יצא לטובה, כי היה נהדר לשבת ולאכול בטיילת היפה…

יום 5:
חיטהורן היפה. מצאנו את מייק ושילמנו 20 יורו לשעה. הגענו הפעם מוקדם. אז הרווחנו פחות לחץ.. כי יש הרבה תנועה של סירות שגורמת לפקק.. השיא היה האכלת ברבורים… ושהבנות יכלו גם להשיט את הסירה. יש שם חניה חינם ליד הסופר. זה צויין בקבוצה.. חזרנו אחר הצהריים לכפר כדי להספיק להנות מהבריכה והמגלשות.. הבנות מאוד ביקשו. צריך לקחת בחשבון כאלה שינויים לפי רצון כולם.

יום 6:
אמסטרדם. כתבתי על ההגעה: יש חניון של הנמל. שנקרא ndsm. . ממש ליד מוזאון straat. יש שם עמודים עם מכונות שאומרות כמה לשלם. (8 יורו ליום שלם). משלמים ויוצאים ממעבורת חינם לתחנה המרכזית. מאוד פשוט.

עשינו סיור מודרך בעברית מחברת איזיריידר. אכלנו מהצ'יפסים גם מהכתום וגם מהכחול, ראינו את חנות הלגו המלהיבה. נכנסנו למוזאון ריפלי (חביב) ול this is holland . חוויה מדליקה. יש שייט פנקקים שהתלבטנו לגביו.. אבל ויתרנו. טעמנו ממש מעט מאמסטרדם. אבל השיקול היה להשאר רק במרכז, ללא תחבורה ציבורית. ולכן זה מה שהספקנו.) למוזאון ואן גוך, צריך לקנות כרטיסים מראש. לא היה, אז חסך לנו לסוע לשם.

יום 7:
התחלנו בהאג. במדורודאם. המיני הולנד שלהם. מיצינו די מהר. המקום מאוד מרשים. אבל צריך יותר להכיר את המבנים בהולנד כדי להתלהב. לבנות זה הספיק די מהר. ואז נסענו לפארק החבלים באלמרה (ליד הכפר). Klimbos . לפני זה בדקתי שאפשר להכנס מגובה מינימום של 1.10

כי זה לא ממש ברור באתר. כשהבנו שאפשר. נכנסנו וזו היתה פה אחד ה-חוויה של הטיול.

מה שכן. מומלץ בחום שגם אחד ההורים יעלה ויעשה את המסלולים יחד עם הילדים. כי היו כמה מקומות מלחיצים בפעם הראשונה שעזרת מבוגר נדרשה. אבל היה בהחלט כיף גדול. ומשלמים רק על מי שעושה מסלול.

יום 8:
אחרי כמה התלבטויות ממה שתוכנן ולא קרה, החלטנו קצת לבדוק שופינג. ושיהיה באיזור שדה התעופה. גיליתי בגוגל מקום נחמד של חנויות אאוטלט. שירות מעולה וחנויות יפות, לא גדול מידי ולא המוני. Amsterdam the style outlets . עכשיו משדה התעופה כתבתי את הפוסט.

עוד כמה הערות, למי שעקב עד עכשיו:

ההולנדים חביבים ונחמדים, מדברים אנגלית ושמחים לעזור. לא ראיתי בשום שלב בנסיעות הרבות שלנו, פקקים. בשום מקום ובשום שעה. מאוד הרשים אותי. כסף- השתדלתי לשלם מזומן. אבל אפשר גם וגם.( מידי פעם היה אפשר רק בכרטיס)

הזמנו מראש רק לעמי ותמי – מקום בפנים (לשולחנות הזזים צריך הרבה מראש.. לא היה לנו) ולאפטפלינג. היתר באותו היום.

צריך לקחת בחשבון בתכנון שגם שעה נסיעה ממקום למקום זה מעייף, לכן לא לדחוס יותר מידי ביום, ורצוי מרחקים קצרים אם עוברים בכמה מקומות באותו היום. ולזרום גם עם יש שינויים ומספיקים פחות. העיקר להנות. ויש הרבה ממה.