8 ימים בסלובקיה המדהימה (נחיתה בבודפשט)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "סלובקיה עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה Bina Avrahami Milech

סיכום שיצא דיי ארוך 🤷‍♀️טיול בסלובקיה: אנחנו משפחה עם 4 בנים ( 11,8,5,2) טיילנו בסלובקיה 8 ימים, מאד נהנינו, סלובקיה מדהימה ביופייה, אגמים, הרים, יערות , מלא מים הכל ירוק , נקי, ופורח המזג אוויר מושלם לטיולים בטבע (לא היה כמעט גשם) האוכל טעים (אין כמו האוכל בארץ אבל עדיין טעים😋) , הכפרים ציוריים, הסלובקים לא כ"כ מדברים טוב אנגלית אבל אפשר לתקשר 🙂 וזול יחסית, אנחנו בחרנו לטייל ברווחה ולעשות אטרקציה אחת ביום( בשבילי זה היה האתגר: לבחור ברווחה למול הסקרנות והרצון לראות הכל 🤩 במחיר של להתיש את כולם🤪), התארגנו בעצלתיים בבוקר יצאנו סביב 11 וחזרנו סביב 20:00:

1. היום הראשון 13.08 – נחתנו ב23:00 בלילה בבודפשט (טיסה מוויז) שכרנו רכב מסוכנות רכב Schiller , קיבלנו opel zafira רכב חדש , 5+2 , מספיק ל6 אנשים ומזוודות , שכרנו ל9 ימים בתמורה ל570 דולר שכולל ביטוח כמעט מלא לנזקים, כיסא תינוק ואיסוף מאוחר ( תוספת 50 יורו). נסענו למלון דירות קרוב לשדה apartment 116 , הדירות נקיות פונקציונליות, מצוידות היטב הפקיד בקבלה היה מאד נחמד ודאגו לנו למיטת תינוק וחלב לבוקר❤️.

2. היום השני ה14.08 -קמנו אחרי שינה טובה ויצאנו ב11 לכיוון ליפטובסקי מיקולאש בסלובקיה , הדרך היתה מאד יפה בכפרים אך גם מאד איטית כעבור כשעה עצרנו בוצש לאכול בפיצריה מקומית מעולה Giuseppe ristorante pizzeria , משם המשכנו עוד כשעתיים לdonovaly עשינו הפסקה של שעתיים עלינו למגלשות הרים, לטרמפולינות וביקרנו בפארק עכבר הקטן המקסים מאד מומלץ, משם המשכנו עוד כשעה לליפטובקי מיקולוש למלון demanova report הזמנו שם 8 לילות וזה היה בסיס מעולה לטיולי כוכב דיי במרכז של הכל.
המלון חדש , נקי , עם נוף משגע , מרחבים , גני שעשועים לילדים, מתחם טרמפולינות ומתנפח ענק, קיבלנו דירה בקומה השנייה עם גלריה , עם ילדים קטנים ממליצה לקחת את הדירות למטה ללא מדרגות ועם מרפסת פרטית. סה"כ מאד מרוצים מהמלון חוץ מהעובדה שאין שם מכונת כביסה ואין שירותי כביסה זמינים בכל העיר (הכל היה מלא או שלא מקבלים, אז תגיעו עם מספיק ביגוד).

3. היום השלישי ה15.08 – רצינו לבקר במקום קרוב( מיצינו את הנסיעות אחרי הנסיעה הארוכה יום קודם) אז נסענו להר חורפוק עלינו בשלושת הרכבלים כשברכבל השני עשינו הפוגה בטרמפולינות המשכנו לעלות ברכבל וטיילנו קצת בפסגה, חורפוק נחמד+ ,הילדים היו רעבים אז אכלנו במסעדה למעלה אוכל פשוט אבל נוף מהמם 💫בירידה העדפנו לרדת מהתחנה השניה לראשונה ברגל ולא להמתין את התור, הירידה תלולה אבל קצרה יותר מהתור😅, משם המשכנו לאגם ורביצקה פלאסו מקסים מקסים מקסים שם!!!!והילדים מאד נהנו מהגן שעשועים והאגם🥳.

4. היום הרביעי ה16.08– שוב העדפנו לבקר בקרבת מקום בחרנו בשביל ז'ארסקה דולינה, בספר כתוב שביל מתון ונוח אבל מדובר בחמישה קמ בעלייה לא קלה על ההר , השביל מהמם אבל קשה למי שלא מורגל בהליכה , בן החמש שלנו התקשה ועצרנו המון בדרך, הגענו לבקתה והיה נעים וטעים , חזרנו בקורקינטים , חששתי בהתחלה אבל אפשר לשלוט במהירות היטב , ירדנו בזהירות בכביש הרחב למטה ( אין תהום אז גם לא ככ מסוכן).

5. היום החמישי ה17.08– שבת נחנו בעיקר עדיין מתאוששים מהשביל של אתמול בחרנו לקפוץ לfun park מתחם ממש נחמד של מגלשות הרים, מתנפח ומגלשות אבובים מאד נהנינו והמשכנו משם ברגל למתחם הסמוך לאובצ׳קולנד להאכיל כבשים, הזדעזעתי לשמוע שיש שם אפשרות לשחק עם הכבשים במשחק של לדחוף אותם במקלות לאורך מסלול מכשולים ולצבור נקודות😱( בכלל כל נושא של בעלי חיים בתנאי מחייה לא ראויים נמנענו)…

6. היום השישי ה18.08– עדיין מתאוששים מהטיול הרגלי אז נסענו לאגם שטרבסקה פלסו , בדרך מהחניון לאגם יש שביל מקסים לlakes of love , שביל קצרצר שמקיף מספר אגמים קטנים( רבע שעה סיבוב בזמן ישראלי ) אבל מקסים לא לפספס פינת חמד . אכלנו בפאטרייה, היה טעים אבל יקר יחסית, המשכנו לעשות את הסיבוב מסביב לאגם ( כ3 קמ) לא יכולנו לשוט כי מגיל 3 אפשר להשכיר סירה, היה מקסים והיה כייף לעבור בדוכני מזכרות ולאכול גלידה אמריקאית בסוף 😋.

7. היום השביעי -ה19.08 – נסענו לשביל צמרות העצים היה נחמד ,בעייני זה מדורג גבוהה מדיי באופן אישי מעדיפה לטייל בקרקע , עלינו למגדל והתגלשנו במגלשה הארוכה אטרקציה נחמדה, יש בפסגה גם גן שעשועים נחמד ומגדל תצפית ישן שהילדים התלהבו ממנו יותר, שביל צמרות העצים מלמד על השמירה הרבה על הטבע ובעלי החיים שיש בסלובקיה אבל לצערי איך שיורדים מהשביל יש תצוגה של נשרים , בזים ועוד עופות בר קשורים לחבל קצר מוחזקים כדי שאנשים ילטפו אותם 😞

8. היום השמיני-ה20.08- מוכנים למסלול💫 בחרנו בנקיק דיירי , מסלול מקסים ומומלץ מאד , למשפחות עם ילדים קטנים ( מתחת לשש)הייתי מסתפקת במסלול הכחול, הלכנו עם הפסקות כ4 שעות. בחזרה עצרנו לאכול במסעדה ליד פארק אוברורובו , המקום פסטורלי, האווירה כייפית הילדים הספיקו להנות מהפארק ( הגענו קצת לפני סגירה) ומפינת החי, האוכל היה טעים אחלה סיום ליום מעולה 👌.

9. היום התשיעי -ה21.08- מפליי הריינבוק היפים , עלינו בפוניקולר ( חוסו על עצמכם ורדו בו גם ,זה תוספת של יורו לירידה ,שווה👌) התגלשנו באבובים והתחלנו את המסלול, בחרנו כמובן במסלול הקצר והוא היה מספיק בשבילינו ( 3 שעות שעות עם עצירות ) עצרנו בבקתה שתינו תה ושוקו חם פגשנו שועל והמשכנו למפל הראשון, כשחזרנו לתחנה פגשנו גם צבי 😻, אכלנו במסעדת central המומלצת בtrip advisor , האוכל היה טעים וקינחנו בבית קפה שמומלץ בספר cukraren u Elisky , היה טעים ונעים יש פינת משחקים לקטנים.

10. היום העשירי -ה22.08- חוזרים לבודפשט לעוד שישה ימים ב Aquaworld resort.

תודה לכל מי שקרא עד כאן מקווים שיהיה לכם לעזר ותודה ענקית לסלובקיה ולעם הסלובקי על נוף מהמם, כפרים ציוריים, גישה נוחה ויפה למסלולים, שילוט ברור,על גני השעשועים הטבעיים והמושקעים, על אהבת הטבע והסביבה ושמירתם❤️