סלובקיה וטעימה מוינה (נחיתה בוינה)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "סלובקיה עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה שלומית ארד

יום ו' – טיסה לשדה תעופה וינה אינטרנשיונל בחברת AUSTRIAN נחיתה 21.25
לינה במלון MOXY Vienna airport (650 מטר משדה התעופה) מלון מאוד נחמד ומומלץ למשפחות ויש מזגן!

יום שבת – נסיעה משדה תעופה בוינה לסלובקיה
השכרת רכב ל 7 ימים ב (BUDGET AUSTRIA (AVIS DESK בטרמינל בשעה 10.00 (בפועל התעכבנו שם שעה כי היו תורים ארוכים)
MERCEDESS B CLASS OR SIMILAR (בפועל קיבלנו סיאט ליאון כי לדברי הפקיד המרצדס לא הכילה את המזוודות שלנו.
הערה לגבי הניווט – ברכב היה ניווט אבל בסלובקיה לא עבד ב 100% והיה צורך לנווט גם בטלפון
נסיעה ל:

Banská Bystrica (1 סיור במרכז, הכיכר עם המזרקה, מוזיאון המרד הסלובקי. מגדל השעון העקום.
גינה עם פסל על שם הצנחנית היהודיה חביבה רייק.
שעה ו10 דקות מהמלון וכמעט 3 שעות מוינה. שעתים וחצי משדה התעופה.
2) מוזיאון ההתקוממות והמרד SNP Museum פתוח בשבת עד 16.00 תשלום סמלי
בפועל – מגדל השעון והמוזיאון היו סגורים אז רק הסתובבנו שם ואכלנו גלידה
הצעות נוספות לאטרקציות בדרך מוינה או בחזרה:
(המלצות מהספר המשפחה המטיילת ומקורות נוספים)
Tarzania – Zipline Hrabovo‏‏ פארק חבלים ואומגה (עשינו אותו בדרך חזרה, שעה נסיעה מבאנסקה ביסטריקה וחצי שעה מהמלון).
Bojnice Castle בויניצה ארמון יפהפה בויניצה ארמון יפהפה מומלץ ‏ צריך להזמין ביקור באנגלית. (כמעט שעתים מהמלון וכמעט 3 שעות מוינה)
ולקולינץ כפר משוחזר קטן בתים בני 300 שנה, מגדל שעון, כנסייה, גלריה, מוזיאון קטן. מומלץ אחה"צ 40 דקות מהמלון (3.5 שעות מוינה)
(בערך שעתיים כל כיוון) Beckov Castle
(בערך שעתיים כל כיוון) Trencin castl
Archaeological museum Havránok‏‏‏מוזיאון ארכאולוגי פתוח. כרוך בעלייה תלולה. מסלול מקסים לאחה"צ בנוף נהדר.
פארק פעילויות Liptov Active, ומציע לצעירים מתקני עץ, טרמפולינות, חץ וקשת, אומגה מעל הנהר ועוד. כחצי שעה מהמלון, 3.5 שעות מוינה
המשך נסיעה למלון ב Pod dubom 251, ליפטובסקי מיקולש, סלובקיה (אפרט על הדירה הזאת בהמשך)
הגעה למלון סביבות 18.00 בערב אכלנו במסעדה סמוכה Via Jasna (מוזיקה טובה אוכל פחות…)

יום ראשון – טטרה נמוכים
Orava Castle (1‏‏‏‏‏ בסיור מודרך בלבד. לתכנן בהתאם לסיור כשעה וחצי לברר מתי יש סיורים באנגלית 47 דקות מהמלון.
(על טירת אורבה אפרט בהמשך. אציין רק שאני פחות ממליצה עם ילדים קטנים)
2) פארק המים Tatralandia (היינו שם מהצהרים עד הערב)
אטרקציות נוספות לאזור הזה:
מסלול מים וסולמות Jánošíkove Diery‏-מכונה "שביל מלון דיירי" בין 3-5 שעות. ניתן לשלב עם טירת אוראבה. מומלץ מאוד על ידי ישראלים גם המסעדה במלון כשעה נסיעה מהמלון
בית כנסת Hollého 4, 031 01 Liptovský Mikuláš,
מוזיאון פתוח Liptov Village Museum Pribylina‏‏‏ (אנתרופולוגי) 20 דקות מהמלון
משחזר את החיים בעבר, בתים, מבני ציבור ובתי מלאכה 20 דקות מהמלון

יום שני – טטרה גבוהים
1) שביל צמרות עצים Walkway canopy Bachledka
Bachledovc dolina 702 כשעה מהמלון
עלינו ברכבל. עשינו את השביל ואת העלייה בספירלה עד למעלה. מקום יפה ומומלץ. (למרות שעדין יש עבודות בנייה במקום) מתאים גם עם עגלות. הרשת בחלק העליון היא לא טרמפולינה (וגם אסור לקפוץ)
המגלשה שיורדת מהמגדל עדין לא מוכנה
יש במקום גם מגלשות הרים
משם נסענו למסעדת KOLIBA ב TATRANSKA KOTLINA
2) ומשם לסטארי סמוקובץ Starý Smokovec‏‏. בשלב זה היינו עייפים מהחום ורק נחנו שעה קלה על הדשא סמוך לתחנת הפוניקולור. לאחר המנוחה עלינו בפוניקולור (קרונית על מסילה שעולה בהר) ועשינו מסלול הליכה יפה בטבע למפל (כפי שמתואר בספר המשפחה המטיילת בעמודים 117, 118) היה יום חם אבל המים במפל היו מאוד מאוד מאוד קרים….
למי שעם ילדים קטנים ולא רוצים לעשות את כל ההליכה, אפשר להישאר בתחנה העליונה של הפוניקולור. יש שם מסלול אבובים קצר ופסלים נחמדים של דובים להצטלם איתם ולהנות מהנוף
משם נסענו לעשות קניות בטסקו וחזרה למלון
יש עוד כמה מסלולים מומלצים באזור
שביל הליכה נינוח 3.5 שעות ‏מ אגם Štrbské Pleso‏‏‏‏‏ לPopradske Pleso –
אגם פופראד
מסלול אגם ומפלים Skalnaté Pleso ‏‏‏‏ Tatranská Lomnica ‏
Skok Waterfall- שביל שמתחיל בתחנה האחרונה של רכבל סוליסקו יער, עמק ואגמים קטנים כ 4 שעות
אטרקציות נוספות באזור
Ždiar‏ כפר לעצירה בדרך בתי עץ ציוריים ומסעדות מסורתיות. מוזיאון קטן המציג את חיי הגוראליים
פארק חבלים ספיידר
וכמובן שיט או ראפטינג בנהר דונייץ

יום שלישי – טטרה גבוהים – גן העדן הסלובקי
ליום הזה בחרנו מסלול לא ארוך מדי
Zejmarská roklina‏ עד 3.5 שעות, סולמות, ויתדות. כשעה וחצי מהמלון (עמוד 145 בספר המשפחה המטיילת)
המסלול יפהפה בתוך יער טבעי, פראי ובתולי. קשה לי להגיד שזה מסלול "קל" אבל עשו אותו גם משפחות עם ילדים קטנים. בחלק העליון של המסלול מגיעים לרחבת דשא (בלי צל) עם שולחנות, טרמפולינה ופינת חי. בדרך חזרה יש ירידה תלולה. מקלות הליכה ונעלים גבוהות מומלצים כאן מאוד. המראה של רכבל כיסאות בודדים נטוש, תלוי מעלינו, מוסיף משהו סוריאליסטי. בסוף המסלול מגיעים למסעדה נחמדה pension restauracia pastierna שלידה פינת משחקים עם נוף להרים. משם הלכנו לנוח ולהירגע עם הברווזים על שפת אגם דדינקי
ומשם נסענו חזרה לאטרקציה שליד המלון שלנו ל Fun park Ziarce
למגלשות הרים. אבל הנדנדה הענקית שיש שם לא פעילה
עוד מסלולים ואטרציות בגן העדן הסלובקי:
1) Suchá Belá מסלול‏‏ להקדיש כ 5 שעות. שעה מהמלון
2) Prielom Hornádu‏ להקדיש לו כ 6 שעות שעה ורבע מהמלון
3) מרפסת נוף Tomasovsky Vyhlad‏מסלול הליכה 3 שעות לנקודת תצפית בקצה מצוק 200 מטר גובה ללא מעקה. טיול מקסים ביער. אחד המקומות המומלצים ביותר בגן עדן הסלובקי. שעה מהמלון
Dobšinská Ľadová Jaskyňa (4‏‏‏‏‏‏ מערת קרח. מינוס 3 מעלות. 30 דקות טיפוס בעלייה תלולה ביער. + שעה סיור שעה ורבע מהמלון
5) שביל הליכה יפה וקל Stratenská Kanon‏ חצי שעה בכל כיוון הליכה נעימה ליד הנחל וגשרים קרוב למערת הקרח
6) שיט ורחצה באגם Dedinky‏ ממגרש החנייה של מלון דדינסקי אפשר לרחוץ בו, להשכיר סירת פדלים עם מגלשה. מומלץ ביום חם. קרוב למערת הקרח
אטרקציות נוספות באזור
פארק חבלים tarzania ostra skala
לבוצ'ה – העיר הלבנה מרכז היסטורי האטרקציה המרכזית "כלוב הבושה"
Spiš Castle‏‏‏ כ 3 שעות. כשעה נסיעה מהמלון
פארק מים AquaCity‏ גם מים תרמיים גם מקורה וגם פתוח מתאים בכל מזג אוויר. מומלץ בילוי של חצי יום . מדי ערב ב 20.30 מופע אורקולי של מזרקות מעט זול יותר אחרי 17.00

יום רביעי טטרה נמוכים
עלייה להר חופוק בשלושת הרכבלים. הנסיעה בכביש בעמק דמנובסקה, מאוד יפה. כשהגענו להר חופוק, קודם עולים ברכבל כיסאות פתוח שהוא חוויה בפני עצמה. אח"כ הפוניקולור ובסוף רכבל רגיל. לפני הרכבל האחרון השתהינו קצת, הסובבנו, נהנינו מהנוף ומהמראה של אתר הסקי. בדרך חזרה הבנות עשו שם טרמפולינת בנג'י ומאוד נהנו. (וגם היה זול באופן מפתיע)
על הפסגה היה מאוד קר. (למי ששאל אם לשים בגדים חמים במזוודה, זה המקום היחידי שבו היה צורך בהם)
הורים לילדים – קחו בחשבון שאין שוקו חם במסעדות על ההר.
אחר כך הלכנו לעשות מסלול רגוע ונעים סביב אגם Vrbicke היפה והפסטורלי. מאוד מתאים עם ילדים קטנים. יש גן משחקים וברווזים ופינות ישיבה נחמדות
משם נסענו להשלים את האטרקציה החשובה מאוד אליה גם הזמנו תור מראש Hurrucane Factory Tatralandia זהו מעין סימולטור לצניחה חופשית. הבנות נהנו מאוד. יש להגיע שעה מראש.
משם נסענו לפיצרייה המומלצת Good Mood בליפטובסקי מיקולש. הסתובבנו קצת בכיכר יש שם מזרקה נמוכה עם תעלת מים רחבה וילדים קטנים השתכשכו בה
משם הלכנו לראות את בית הכנסת העתיק אבל הוא כבר היה סגור.
אטרקציות נוספות באזור:
מיני סלובקיה פארק מיניאטורות (קרוב גם למגדל תצפית ובית מלאכה למטבעות)
RIVERSIDE HOTEL המסעדה של המלון מומלצת ומתקנים לילדים בחוץ כולל אומגה

פארק חבלים Tarzánia Jasna (לאתר הרשמי)
מערת נטיפים – Demänovská Cave of Liberty (הוראות הגעה)
מערת כרייה Stanišovská jaskyňa (לאתר הרשמי)
ברכת מים תרמיים Liptovský Ján – Kaďa‏ (הוראות הגעה)
סמוך לשם, מגדל תצפית טיול מקסים כשהראות טובה כ 200 מטר משם בית מלאכה למטבעות podzemie pod vezami
Rafting Ruzomberok רפטינג רגוע למשפחות. כחצי שעה מהמלון (לאתר הרשמי)

יום חמישי השלמות ונסיעה לוינה
ארזנו מזוודות נפרדנו מהמארחת ב Pod Dubom ונסענו ישר לRuzomberok לפארק החבלים והאומגה – Hrabovo Tarzania חצי שעה מהמלון. האזור הזה גם מאוד יפה. הבת הגדולה עשתה את האומגה הארוכה מעל האגם. ואח"כ את המסלולים בפארק החבלים. הורים יקרים – תחשבו פעמים לפני שאתם שולחים את ילדכם שמעל גובה 1.50 למסלול הגבוה. הוא קשה ומאוד מאתגר! ביום שהיינו שם היו עוד משפחות של ישראלים והיינו עדים גם לסצנות בכי….

משם המשכנו בדרך לוינה ועצרנו בZilina לאכול מקדונלדס שיש בו גם ג'ימבורי קטן ונחמד לילדים קטנים
ומשם המשכנו לברטיסלבה להסתובב קצת. היה חם אז לא היה לנו כח ללכת לאטרקציות ומשם המשכנו למלון שלנו בוינה MEININGER Hotel Wien Downtown Sissi מלון נחמד אבל בלי מזגן….

יום שישי – היומיים האחרונים של הטיול היו מוקדשים לוינה כדי להראות לילדים בירה אירופאית קלאסית.
ארמון שנבורן.
הזמנו כרטיסים מסוג classic pass עוד מהארץ, הכוללים את הגראנד טור- סיור של שעה ב 40 חדרים עם מדריך קולי. כולל את המבוך, גלורייט, גני privy ואורנג'י. בפועל, בגלל החום והדוחק, לא נהנינו כל כך מהביקור בארמון. המבוך וגן השעשועים עם המראות המעוותות היו יותר אטרקטיביים, למרות החום.

בנוסף לאלה אפשר לשלב בביקור בארמון גם את:
מוזיאון כירכרות
גן חיות
מוזיאון הילדים
אחר כך הלכנו למסעדה Futterboden שבה היו השניצלים הכי טובים בכל הטיול
אחר הצהרים נסענו לקתדרלת סטפן, נכנסנו לתוכה לביקור קצר ואז ישבנו להתפנק בבית קפה נחמד Haas&Haas Restaurant
אח"כ הלכנו לחקור את חנויות המזכרות בכיכר כי בסלובקיה כמעט ולא עשינו קניות

יום שבת
המוזיאון הטכני של וינה – מוזיאון עשיר במוצגים מיוחדים 4 קומות (בלי מזגן. בגלל שהחללים גדולים זה עוד נסבל) יש גם אזורים המוקדשים לילדים יותר קטנים. מומלץ קודם כל לעבור מהר על כל הקומות ואז לבחור במה להתמקד כי לא תןכלו לראות הכל ביום אחד. (ילדים נכנסים חינם)
אח"כ הלכנו לפארק השעשועים פראטר. מומלץ להגיע לפארק החל מ 18.00 כשמתחיל להחשיך החום יותר נסבל. מזכיר את הלונה פארק שלנו אבל הרבה יותר מתקנים, גם אם חוזרים על עצמם פה ושם. כידוע משלמים על כל מתקן בנפרד ולכן אין תורים ארוכים. זה המקום להציב גבולות לילדים ולתאם ציפיות והכי חשוב – להגיע עם מספיק כסף מזומן!