סלובקיה ודרום פולין (נחיתה בקרקוב)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "סלובקיה עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה Dekel Segal

חזרנו לפני חודש והגיע הזמן לשבת ולכתוב סיכום של הטיול. מקווה שיעזור למי שעתיד לטוס.

ההרכב: סבא, סבתא, 2 הבנות והמשפחות שלהן (סה"כ 5 ילדים בני 11, 10, 9, 7, 5).

סה"כ טיול של שבועיים לסלובקיה ודרום פולין. מרבית הטיול היינו כולנו ביחד. לקראת הסוף משפחה אחת עברה לוינה.

הסיכום יהיה ארוך ומקיף. לקח לי שעה וחצי לכתוב אותו. מקווה שיש לכם כוח לקרוא😊.

טיסות: עם חברת Wizz. הלוך לקרקוב וחזור מקטוביץ. סה"כ היה בסדר גמור. בטיסה חזור היה עיכוב של שעתיים, שהודיעו עליו רק כשהגענו לשדה. בחזור הקפידו מאוד על משקל וכמות תיקי היד.

13.8 – טיסה הלוך לקרקוב. נחיתה בשעה 19:00. לינה במלון קרוב לשדה AirPark Balice. יש להם שירות של איסוף מהשדה. סה"כ מלון בסיסי אבל הספיק לצרכים שלנו.

14.8 – ביום הזה התפצלנו. סבא וסבתא נסעו לסיור באושוויץ עם פאבל Pawel Shpringer הדרכות בפולין. הם היו מאוד מרוצים מהסיור. פאבל נהדר והסיור היה מאוד מרגש. מומלץ! שאר המשפחה אספה את הרכבים ששכרנו ונסענו לאנרג'ילנדיה. פארק שעשועים מטורף. כולם נהנו מאוד. שימו לב שהם ממש מקפידים על הגובה של הילדים. בכניסה לכל מתקן רשום מאיזה גובה הוא מתאים. כיוון שהיה יום ראשון ואוגוסט חששנו שיהיה ממש עמוס אבל המקום מאורגן מאוד והמקסימום שעמדנו בתור היה 20 דקות. חזרנו מאוחר בלילה לישון באותו המלון.

15.8 – יצאנו לכיוון סלובקיה, לא לפני שרכשנו באינטרנט היתר נסיעה בכבישי האגרה. עצרנו בטירת אורבה. לקחנו שם את הסיור הבסיסי של כ- 40 דקות (מסתובבים לבד). הטירה מהממת ונשקף ממנה נוף מקסים. גם הסיור שעשינו היה מעניין. בסופו התחיל לרדת קצת גשם. התכנון המקורי היה להמשיך לנקיק דיירי אבל הגשם והשעה המאוחרת גרמו לנו לוותר על זה היום. המשכנו למסעדת Route 66, שכל הקומה השניה שלה מלאה במכונות משחק. הילדים עפו על המקום. לאחר הארוחה המשכנו לטסקו לעשות קניות של אוכל לשבוע הקרוב.

לינה
Chata Oddychovka – וילה מדהימה!! מומלצת בחום!! בעל הוילה מקסים ממש. וילה בת כמה קומות עם מספר חדרי שינה. חשבו על הכל, שכל מי שיגיע ירגיש בנוח. לנו בוילה הזו 6 לילות וממנה עשינו טיול כוכב.

16.8 – "גן העדן הסלובקי" – התחלנו את היום במערת הקרח. המערה מרשימה מאוד ומלאה בקרח. קר בה מאוד מאוד. קחו זאת בחשבון. בכל מקום כתוב כי הכניסה היא כל שעה עגולה אבל כשהגענו הכניסה היתה כל רבע שעה. הסיור בתוך המערה אורך כ- 50 דקות, בסלובקית בלבד. העליה למערה אורכת כ- 20 דקות (בטח כשממהרים להגיע לסיור שאמור להתחיל בשעה עגולה..). בירידה מההר תפס אותנו גשם זלעפות ועד שהגענו לרכבים היינו כבר רטובים מאוד. מזל שהיו לנו קצת בגדים להחלפה ברכב. ממליצה שתמיד יהיו אתכם ברכב בגדים להחלפה / בגדים ארוכים וחמים. הגשם שינה את התוכניות שלנו למסלול נוסף בגן העדן הסלובקי. במקום זאת החלטנו לנסוע לפופרד לערוך קניות בדקתלון. כדי לגוון קצת בחרנו לנסוע בדרך אחרת ממנה הגענו ומצאנו את עצמנו נוסעים ביער מטורף, בכביש שהוא בעיקרון דו-סטרי אבל ממש אין בו מקום לנסוע לשני הכיוונים ולמזלנו אף רכב לא הגיעו מולנו כל הדרך.

17.8 – החלטנו לנסוע לנקיק דיירי שפספסנו ביום הראשון בסלובקיה. כיוון שהיו עבודות בדרך, נסיעה שהיתה אמורה לארוך כשעה ורבע לקחה לנו כשלוש שעות.

לגבי המסלול הזה קראנו המלצות רבות לעשות את המסלול הכחול-צהוב-כחול ואף לא אזהרה אחת לגבי המסלול הזה. אז אני כאן כדי להזהיר – המסלול הצהוב מסוכן, בטח ובטח לאחר יום גשום. הוא היה מאוד בוצי, השביל בו צר והולכים לצד תהום כל הדרך. החלק הצהוב בסיטואציה כזו לקחה לנו כשעה. רק בתחילת החלק הצהוב יש סולמות מגניבים ואחר כך השביל הוא חד גוני וכאמור, מסוכן. המסלול הכחול, בדיעבד, מספיק בהחלט. האחו בסוף החלק הצהוב חביב. יש בו חיות, אווירה נעימה והוא בהחלט נעים להפסקה קצרה לארטיקים מההליכה המתישה.

18.8 – יום קרוב לוילה.. התחלנו את היום באגם ורביצה. הנוף יפה ומאוד נחמד להקיף את האגם. מסלול קליל מאוד. יש שם גם גן שעשועים נחמד לילדים.

משם המשכנו להר חופוק. כרטיסים נקנו יומיים לפני דרך אפליקציית Go Pass. חייבת לציין שזו אחת האפליקציות הכי לא ידידותיות למשתמש שנתקלתי בה אבל אם קונים את הכרטיסים יומיים קודם מקבלים הנחה יפה (ודרך אגב, כעבור כמה ימים גילינו במקרה שגם צוברים בה נקודות ואז אפשר לקבל הנחה בלובי של בתי מלון). ממליצה לפי שרוצה להשתמש בה להוריד אותה מראש ו"לשחק" איתה קצת כדי להבין איך היא עובדת. שימו לב שכשרוכשים ממנה חברת האשראי שולחת קוד אישור לפלאפון אז נדרש להחליף את הסים בזמן הרכישה כדי לקבל את הקוד.

אנחנו עלינו להר מ- Biela put. זה אומר שיש 3 סוגים שונים של רכבלים שעולים בהם וזו חוויה בפני עצמה. הרכבל הראשון הוא פתוח לגמרי. לא לבעלי לב חלש, כשעולים בו עם ילדים קטנים. השני הוא כמו קרונית שנוסעת על מסילה והשלישי רכבל סגור. בסופו מגיעים לגובה של 2,024 מטרים עם נוף משגע.

לאחר שסיימנו בהר חופוק ישבנו לקפה ועוגה במלון גרנד. מומלץ!

משם המשכנו למגלשות הרים ב- Fun Park Ziarce. מגלשות עם מסלול ארוך ומאוד מומלץ. כולם בכל הגילאים נהנו מאוד.

ארוחת ערב אכלנו ב- Koliba Bystrina. האוכל טעים מאוד. חזרנו לשם כעבור כמה ימים שוב. הילדים מדברים עד עכשיו על מרק העוף הטעים שאכלו שם.

19.8 – מפלי הרבניוק – כרטיסים לרכבל, שגם במקרה הזה זו מעיין קרונית שנוסעת על מסילה, נקנו במקום דרך אפליקציית Go Pass. המסלול נעים ולא ממש קשה. אנחנו הלכנו במסלול הירוק עד המפלים הראשונים. חלקנו רק הכנסנו את הרגליים כיוון שהמים קפואים אבל חלק מהילדים נכנסו עם כל הגוף. הם כל כך נהנו ולא רצו לעזוב את המקום.

את ארוחת הצהריים המאוחרת נסענו לאכול ליד אגם פלסו מתוך כוונה להקיף אותו אחר כך אבל השעה המאוחרת והעייפות של הילדים גרמו לנו לוותר. במקום זה עצרנו ספונטנית בכפר Pribylina. לפעמים העצירות הספונטניות הן הכי טובות. הרחוב הראשי שם ממש מנומנם, אין אנשים ברחובות אבל בין הבתים היפים והשלווים זורם לו שם נחל קטן. אנחנו המבוגרים ישבנו ונחנו והבנות שלי שכשכו רגליים במים.

20.8 – מערת "החופש" / מערת הנטיפים. במרחק של 5 דקות נסיעה מהוילה נמצאת מערת הנטיפים ולא רצינו לוותר עליה. גם כאן ישנה עליה של כ- 20 דקות עד למערה. הכניסה היא כל רבע שעה ולא כמו שהיה כתוב לנו כל שעה עגולה. ההסברים גם כאן בסלובקית בלבד. ההליכה בפנים אורכת כשעה ורבע וכוללת עליות וירידות. בת החמש קצת קיטרה שנמאס לה. המערה מיוחדת מאוד ומהממת ביופיה. יש גם נהר שזורם בתוך המערה וגם כאן – קר מאוד וצריך לבוש חם!

משם המשכנו לפארק המים בסנובה. היה יום קריר אז היה תענוג לשבת בבריכות החמות בחוץ כשמידי פעם יורד גשם. לילדים מזג האויר לא הפריע והם היו גם במגלשות הרגילות שהיו בחוץ. דרך אגב, גם לכאן קנינו כרטיסים דרך ה- Go Pass. מי שקונה דרכם כרטיסים לרכבלים מקבל קופון עם הנחה לפארק המים הזה ולטטרלנדיה. זו הנחה מאוד משמעותית ובזכותה כרטיס כניסה עלה לנו 17 יורו בלבד לכל אחד.

21.8 – מוזיאון Liptov Village Museum Pribylina. מוזיאון שבנוי ככפר סלובקי עתיק. מוזיאון מאוד חביב. ישנה גם אפשרות לנסוע כאן ברכבת ישנה. לילדים זה היה מאוד מיוחד. גם כאן תפס אותנו בסוף הגשם ורצנו חזרה למכוניות. מכאן התחלנו בנסיעה לכיוון זאקופנה, פולין.

לינה בזאקופנה – כאן ישנו בדירה גדולה עם שתי קומות ונוף מהמם. הכי מגניב היה שהיתה לנו מעלית שהגיעה ישירות לתוך הדירה. אבל הדירה לא היתה מאובזרת, היתה הרגשה של קמצנות והמחיר היה יחסית יקר למה שמקבלים אז אני לא ממליצה עליה.

22.8 – הסתובבנו בזאקופנה עצמה. בדרך למדרחוב הראשי עברנו ליד נחל נחמד וגילינו יריד שהוקם לכמה ימים. אחר כך הסתובבנו להנאתנו למדרחוב הראשי, הגענו ללונה פארק קטן, צפינו בהדרכה בחנות סוכריות והילדים אף הכינו בעצמם סוכריות. מאוד אהבנו את העיירה הזו. אוירה נעימה בכל מקום. פשוט כיף לטייל ברחובות.

23.8 – בבוקר נפרדנו מהמשפחה של אחותי שיצאה לכיוון וינה ואנחנו וסבא וסבתא המשכנו חצי יום לטייל ברחובות זאקופנה ואז יצאנו לכיוון קרקוב.

לינה בקרקוב – Old Town Apartment, Morsztynowska – דירה מאוד מומלצת. במרחק כמה דקות הליכה לעיר העתיקה. הדירה מעוצבת בטוב טעם ולא היה חסר לנו כלום. יש בה 3 חדרי שינה זוגיים.

24.8 – בבוקר אספו מאיתנו את הרכב ויצאנו להסתובב ברחובות העיר. את ארוחת הבוקר אכלנו ב- Mo-Ja Café. מומלץ בחום! טעים, טעים, טעים!!

התחלנו להסתובב בברביקן, נכנסנו לעיר העתיקה, קנינו סוכריות גומי, שוקולדים מעולים ב- Karmello, מזכרות וקצת קניות. טיילנו ברחובות והגענו עד מצודת ואוול עם הדרקון יורק האש.

25.8 – הבוקר התחילו בשוק איכרים שמצאנו ליד הדירה. קנינו פירות יער מצויינים ויצאנו לכיוון הרובע היהודי. עברנו בכל נקודות הציון של הרובע ואז חצינו את הנהר לכיוון גטו קרקוב – כיכר גיבורי התרבות ומשם לבית החרושת של אוסקר שינדלר. סבא וסבתא נכנסו לבית החרושת של אוסקר שינדלר ואנחנו נסענו עם הבנות לקניון גלריה קרקובסקה לעשות קצת קניות.

26.8 – בוקר אחרון בפולין. התארגנו ויצאנו לארוחת בוקר וסיבוב אחרון קצר בעיר.

הזמנו את Kris שייקח אותנו לשדה בקטוביץ. לכריס יש רכב גדול, הוא מקסים ואדיב ואני ממליצה עליו בחום. מספר הפלאפון שלו: +48509967822 (Kris). אנחנו התכתבתנו איתו בווטסאפ.