סיכום טיול קרקוב וטטרה נמוכים (נחיתה בקרקוב)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "סלובקיה עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה Tanya Minkov

אז אתחיל בלהמליץ על הספר המשפחה המטיילת כפי שהומלץ פה כבר רבות (לקחתי מהספרייה), בהחלט עשה סדר בראש, עזר בתכנון וגם עדיין עוזר בטיול. יש לשים לב שהמחירים שמופיעים בספר לא עדכניים בכלל.

טיסות: וויזאייר – הפרוצדורה בנתבג עברה בשלום, התורים לא היו נוראיים כפי שתואר בקבוצות שונות בפייסבוק, הטיסה יצאה בזמן והמזוודות הגיעו מהר.

קרקוב – לקחנו דירה sleeping in Kraków – מומלץ מאוד, 10 מטר מהכיכר המרכזית של העיר העתיקה, דירה גדולה, נקיה מאוד והמיקום מנצח. העיר יפהפייה, הקדשנו יומיים לטיול בעיר, טירת ואוול, בזיליקה, הכיכר המרכזית יפות מאוד, לקחנו כרכרה בשביל החוויה לילדים, היה מאוד נחמד, אפשר להתמקח איתם על המחיר, קצת קניות בקניון.

Bunny cafe – בית קפה עם ארנבים, אפשר ללטף את הארנבים – נחמד, מוזיאון הסלפי גם נחמד מאוד, הילדים נהנו ממש, המוזיאון הארכאולוגי, , חביב, אבל רק אם יש זמן מיותר.

היום השלישי – אנרגילנדיה – פשוט וואו, פארק מושקע מאוד, יפהפה, הילדים נהנו בטירוף, פארק שיש בו גם לונה פארק וגם פארק מים, אם היה תלוי בילדים היו באים לשם עוד יום. מאנרגילנדיה נסענו לדמנובסקה דולינה, 3 שעות נסיעה – לא מומלץ לעשות את הנסיעה בחושך, רוב הנסיעה דרך יערות.

מלון – riverside Hotel – לא מומלץ – אכזבה נוראית – המלון ממוקם בתוך מקום פסטורלי עם עצים ונחל שזה נחמד אבללל, לא ניתן לפתוח חלונות כלל, כי במידה ועושים טעות נוראית שכזו, נכנסים דרך החלון עשרות יתושים, פרפרים וכו' שזה בשילוב עם העדר המזגן בחדר, שווה סיוט. הכריות בחדר ענקיות ולא נוחות, יומיים לא ישנתי, אין מעלית, אין ניקיון חדרים, ארוחת בוקר לא משהו בכלל, השירות גרוע, בקיצור לא יודעת למה ממליצים עליו בקבוצה.

יום ראשון בסלובקיה:
הר חופוק – נחמד מאוד, יש 3 רכבלים שעולים להר, הנוף משגע, מאוד חוויתי, יש הנחה בgo pass , אבל יש לשים לב להזמין את הכרטיס מראש ולהגיע עם הכרטיס הפיזי, אחרת לא ניתן לרכוש במחיר המוזל.

לגבי הרכבל הראשון – רכבל כסאות פתוח – הילדים נהנו, אני פחות – מסוכן ביותר, לא בטיחותי, הרכבל אפילו לא עוצר, אתם עומדים בעמדה וברגע שהוא מגיע מתיישבים עליו והוא מיד מתחיל לעלות, הבן הקטן שלי נשאר חצי גוף באוויר!!!!! עד שהושבנו אותו והורדנו את המעקה כבר הינו למעלה, זה גם לא ממש תופס, היה מלחיץ ביותר!

אגם ורביצקה – אגם חמוד מאוד פסטורלי, עקפנו אותו, הליכה של שעה בערך, אפשר בפחות אבל יש גן שעשועים והרבה צילומים. אחרי זה נסענו לליפטובסקי מיקולש, בעיקרון יש שם רק כיכר מרכזית אחת, ללא הרבה פעילות, ישבנו בבית קפה וחזרנו לחדר המחניק שלנו.

יום שני בסלובקיה:
מפלי הרייבינוק – משגע, נופים מדהימים עוצרי נשימה. יש פניקולר שזה בעצם מיני רכבת (גם יש הנחה בgo pass), שמוביל למקום שממנו יוצאים לטיול, ניסינו ללכת לפי המסלול שבספר, אבל בסוף פשוט זרמנו עם האנשים, סך כל ההליכה בערך שעתיים וחצי עם עצירות, צילומים ומנוחות, ההליכה לא קלה יש עליות, אבנים, הילדים התבכיינו מעט אבל עשו את זה בגדול, הנעמנו את ההליכה עם קטיף פטל שצמח בחופשיות ליד שביל ההליכה.

מגלשות הרים טטרהבוב – הילדים עפו על זה, אבל גם פה צריך להזהר, יש למשוך בידית לפני שמגיעים לסוף כדי לא להתנגש במגלשה שלפני, אחרת מקבלים בום חזק (מניסיון).

אגם שטרבסקה פלסו – במילה אחת – וואו, לא הצלחתי להפסיק לצלם, מקום מדהים מכל זווית , עקפנו אותו בהליכה, יש גם מתקני שעשועים שם, מאוד נחמד, מבחינתי מקום מאסט להגיע אליו.

יום שלישי בסלובקיה:
מערת הנטיפים – חרות – יש עליה מטורפת לשם, פשוט לא נגמרת, לגמרי לא הינו מוכנים לזה, יש לקחת את זה בחשבון במידה ורוצים להגיע. המערה עצמה יפה מאוד, נטיפים מרשימים, יש מים שמוסיפים ליופי, גם שם יש הרבה הליכה ועליה, בקיצור לא פשוט, לילדים לא היה קל ואת האמת גם לא עניין אותם. ההסבר היה בסלובקית בלבד.

Kontact zoo – גן חיות בקטנה, אבל סופר מגניב! המקום עצמו כאילו לקוח מאגדה, מאוד מטופח מלא פינות חמד, אפשר ללטף חיות קטנות בעיקר, יש דובים, אריות, נמרים וכו, יש רכבת חמודה, קצת מתקנים לילדים, ממש ממש נחמד, הילדים נהנו מאוד.
משם המשכנו לליפטובסקי יאן, כפר ציורי מאוד עם מקווה מים שרוחצים בו, אנחנו רק שכשנו את הרגליים. עשינו טיול בכפר, יש נחל שזורם ליד הבתים ממש, מאוד ציורי.

יום רביעי בסלובקיה:
טטרילנדיה – פארק מים מאוד מאוד מרשים, יש חלק מקורה שבו יש בריכות עם מים חמים בכל מיני טמפרטורות, בריכות ג'קוזי, יש בריכות חמות גם בחוץ ומלא מגלשות כיפיות לילדים. העברנו שם יום שלם, יצאנו רק שהכריזו ברמקולים שסוגרים את המקום. גם פה יש הנחה בgo pass.

יום חמישי ואחרון בסלובקיה:
נסענו לעשות רפטינג בדונייץ, הרפטינג די ארוך, עשינו טעות שלא בדקנו יותר לעומק את רמת הידע של המדריכים באנגלית, הידע שלהם היה ירוד ביותר, ניסו להסביר, אח"כ פשוט התייאשו, העברנו בערך שעתיים כשאנחנו מקשיבים להם מדברים ביניהם בסלובקית.
אחרי הראפטינג חצינו את הגבול לפולין, נסענו לטירת דונייץ, המקום ממש מהמם, הצטערתי שלא היה לנו יותר זמן להקדיש לאזור הזה. הטירה ממש מגניבה, יש בה אווירת משחקי הכס חחחח והנוף מהמם, למטה יש מסעדות ובתי קפה על האגם, דוכנים נחמדים וכו', ישבנו ואכלנו גלידה מפונפנת על האגם עם נוף פסטורלי, היה מושלם!

אחרי שסיימנו נסענו לזאקופנה למלון aparthotel Cristina – מלון לא פחות ממושלם, מומלץ ביותר.
זקופנה מהממת, הקדשנו לה יום אחד זה לא היה מספיק בכלל, אפשר היה בכיף לבלות בה הרבה יותר.
עלינו להר גובלובקה, טיילנו שם בערך חצי יום, המון אנשים, מלא אטרקציות לילדים, מלא דוכנים ונוף משגע.

ביום אחרון שלנו נסענו למורסקיה אוקו, האגם עצמו מאוד יפה ללא ספק, אך לא בטוחה אם זה שווה את כל הטרחה שבהגעה לשם – מגיעים עם האוטו לחניה מרוחקת (בתשלום כמובן) , שם לוקחים אוטובוס בתשלום עד שמגיעים לאתר, הכניסה בתשלום סמלי, ושם לוקחים את כרכרת הסוסים שעולה 70 זלוטי לאדם (היו המון אנשים שעלו ברגל, אבל זה 6 ק"מ בעלייה, נראה לי קשה מדי), ולאחר שמגיעים לסוף המסלול של הכרכרות יש עוד 2 ק"מ הליכה בעליה. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם את ההליכה מסביב לאגם אם רוצים לעשות את זה וכנל בחזרה (בחזור עלות הכרכרות 50 זלוטי) . לילדים היה לא קל, רוב הזמן בן ה5 רכב על הכתפיים של בעלי.

יום למחרת נסענו לשדה תעופה הביתה.

לסיכום – היה טיול מושלם, בהחלט נחזור.