טיול משפחתי בפעם השניה (נחיתה באמסטרדם)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "הולנד עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה Asya Glozman Tartakovsky.

עשינו טיול כוכב בהולנד בעבר עם הילדים ולא חיפשנו לטייל עכשיו בכל האטרקציות הידועות. גם לא ידענו איזה מזג אויר יהיה והאם יתאפשר בכלל לטייל במקומות פתוחים. לכן חיפשנו טיולים עירונים עם מוזיאונים מגניבים והילדים מאוד רצו פארק מים.

מצאתי כרטיסי טיסה יחסית זולים לאמסטרדם והחלטנו לחזור לכפר הנופש שהיינו בו בעבר- de eemhof. כפר הנופש ממוקם כ 40 דק נסיעה מאמסטרדם, לכן זה התאים לנו.

✈טיסות✈

מצאתי בסקייסקאנר הלוך עם טראנסאוויה, חזור עם איזי גט. החלטתי להזמין בנפרד דרך החברות עצמן ישירות. כדי שאפשר יהיה להוסיף כבודה בנפרד לפי הצורך. וגם כי כי זה יוצא זול יותר.

הוספתי טרולי לכל אחד.

🛌🏻לינה🛌🏻

בתוכנית המקורית חשבנו לעשות 2 לילות באמסטרדם ואחרי זה לקחת רכב לעוד 3 לילות בכפר נופש עם פארק מים וקצת להנות מהטבע ומהאטרקציות שבכפר.

הזמנתי מלון ל 2 הלילות הראשונים באמסטרדם (עם אפשרות ביטול). בדקתי מחיר לכפר הנופש ל 3 לילות ולפני שסגרתי את ההזמנה החלטתי לבדוק כמה יעלו 5 לילות בכפר נופש, הופתעתי שהמחיר נשאר זהה למחיר של 3 לילות. הוחלט לבטל את המלון באמסטרדם ולישון רק בכפר הנופש. מה שהוזיל לנו את עלויות הלינה מאוד. וגם איפשר גמישות בתכנון הטיול. עשינו חצאי ימים באמסטרדם וחצאי ימים בכפר הנופש de eemhof

לינה בלילה הראשון-נחתנו ב 1 בלילה. מכיוון שאין אפשרות לשכור רכב בלילה לקחנו לילה ראשון ליד השדה במלון ibis styles ובבוקר הבעל נסע בשאטל ( 10 דק) לשדה להביא את הרכב. מלון חדש ויפה לקחנו גם ארוחת בוקר.

חניה באמסטרדם 🅿: חניה ב p+r olympisch stadion. מדובר בחניה שעולה כ-8 יורו לכל היום וזה כולל כרטיס לתחבורה ציבורית לכל היום לכולם. בערך 25 דק נסיעה ב Tram עד לכיכר דאם.

חשוב לשים לב לכמה דברים:

כאשר באים עם הרכב יש 2 כניסות אחת p+r והשניה משהו אחר. זה רשום בקטן בכניסה ולכן חשוב לשים לב להכנס במקום הנכון כי מקבלים כרטיס חניה מיוחד שמוזיל את עלות החניה אם משתמשים בתחבורה ציבורית. את הכרטיס יש לשמור לאורך כל היום. אחרי שיוצאים מהרכב חשוב להגיע לכניסה הראשית של החניון (איפה שהשרותים) יש שם 2 סוגי מכונות. אחת גדולה יותר בה מנפיקים את הכרטיסים ל tram כשמגיעים. בוחרים כמה כרטיסים אתם צריך ומשלמים (שילמנו 7.5 יורו על 4 כרטיסים, ילדה בת 4 אמרו לנו שאין צורך לרכוש כרטיס). במשך כל היום השתמשנו בכרטיסים האלה בתחבורה ציבורית (קו 24 נוסע למרכז העיר אבל הכי טוב- גוגל מאפס). כאשר חוזרים בסוף היום לחניה. הולכים למכונה השניה (הקטנה יותר) ומכניסים את כרטיס החניה. בהתחלה זה מראה מחיר מלא של 36 יורו ואז צריך לסרוק בצד את כרטיס ה tram שהשתמשתם בו במהלך היום וזה מוריד את המחיר. לנו נשאר לשלם יורו אחד אחרי ששילמנו בבוקר על כרטיסי התחבורה ציבורית 7.5 יורו. סהכ 8.5 יורו. קל ומאוד נוח.

🏡כפר הנופש🏡

כל החדרים משופצים וחדשים. רמת תחזוקה מאוד גבוהה.

כיף לטייל בכפר, יש אגמים וברווזים בכל מקום. יש סופר גדול עם כל מה שצריך.

* פארק המים מטורף וכיפי , מעוצב יפה כמו ג'ונגל והרצפה מחוממת. יש בריכת גלים ענקית ובערך 6-7 מגלשות.

פתוח עד 21 כל יום.

בבוקר היו יחסית הרבה אנשים. כשהגענו בערב היה הרבה פחות ולא היו תורים במגלשות בכלל. יש לוקרים ומאוד נוח להתקלח שם ולהחליף בגדים.

לא לפספס את המגלשה הלבנה שיוצאת מהבריכה המחוממת שבחוץ (בחלק הלא מקורה).

* בכפר נופש יש אפשרות לשכור אופניים/רכבי גולף/סירות.

* מתחם של action factory שיש בו באולינג (בתשלום נפרד) ,קיר טיפוס ( בתשלום נפרד) ,חדר בריחה (בתשלום נפרד) ,גימבורי (חינם) ,משחקי מחשב (בתשלום נפרד) , יצירה, מכוניות מתנגשות ועוד…

בחוץ יש גן שעשועים, פינת חיי, מיני גולף (בתשלום נפרד) , פארק חבלים (בתשלום נפרד), חץ וקשת (בתשלום נפרד).

ממליצה לחשוב מה רוצים לעשות ולהזמין מראש. אני הזמנתי לילדים קיר טיפוס יום לפני. כשהגענו למתחם וראינו את כל האטרקציות שיש שם רצינו להזמין עוד משהו אבל הכל היה מלא. שיחקנו במיני גולף, משחקי מחשב, מכוניות מתנגשות, הילדים הגדולים עשו קיר טיפוס מדליק, הקטנה הייתה בג'ימבורי ,ביצירה ובפינת חי.

ולהורים יש שולחנות ואפשר להזמין אוכל ושתיה. מקום שאפשר לבלות בו כמה ימים…

* בחדרים בכפר הנופש אין- סבון כלים, סבון,שמפו,נייר טואלט.ולכן חשוב לקנות או להביא איתכם. יש שם מטבח מאובזר בכל מה שצריך. תביאו טבליות למדיח מהבית כדי לא לקנות חבילה שלמה. כל השאר קנינו בסופר.

* בעיקרון בכפר הנופש אסור להכנס עם רכבים. אישרו לנו ביום ההגעה לפרוק מזוודות וביום העזיבה.

בנוסף כשהגענו מאוחר יום אחד אישרו לנו להכנס כי הילדים ישנו.ויום אחר מישהי אחרת בקבלה לא אישרה להכנס עם הרכב ונאלצנו להעיר את הילדים. תלוי על מי נופלים כנראה. בבוקר ההליכה לחניון כיפית במיוחד כשיש מזג אויר יפה. בלילה כשעייפים זה פחות כיף אבל זה ההנחיות🤷🏻‍♀️ חשוב לכבד ולהגיע מוכנים לזה.

* טיפ חשוב (שלמדנו על בשרנו)- להזהר לא לסגור את הדלת של החצר כשאתם בחוץ והילדים ישנים חזק מאוד בפנים ויש 3 מעלות בחוץ🥶 ואין לכם טלפון איתכם.

מסביב לקוטג'ים יש רק נחל ואין שום אפשרות לצאת לקדימה של הבית איפה שהשבילים. למזלנו השכנים לידנו היו עדיין ערים ( ב 23 בלילה) והם נתנו לנו לעבור דרך הקוטג' שלהם לקדימה של הבית, והתקשרו בשבילנו לקבלה שיביאו לנו מפתח (אחרי שדפקנו על החלון של הילדים כ 10 דק וניסינו להעיר אותם-ללא הצלחה😴).

🌐מסלול🌐:

יום הראשון 1️⃣ – אמסטרדם.

בית אנה פראנק- הוזמן חודש מראש (15 דק הליכה מהדאם). מקבלים במוזיאון אוזניות עם הסבר בעברית שמאוד מוסיף לסיור. הילדים הגדולים התרשמו מאוד ( 12,9) הקטנה (4) התלהבה בעיקר מהמדרגות התלולות.

שוק הפרחים- שוק יפה, עם הרבה פרחים ומזכרות. מוכרים די אותם דברים בכל הדוכנים.

מוזיאון ריפלי- מקום משעשע מאוד עם כל מיני דברים ומיצגים מוזרים. הילדים נהנו וגם המבוגרים. מוזיאון יחסית גדול כל פעם עלינו לעוד קומה ועוד קומה.לא לפספס את התצפית בקומה האחרונה. פתוח עד מאוחר יחסית אז ממליצה להשאיר את זה לסוף היום.

נסענו בחזרה לחניה ומשם לקחנו את הרכב ורצינו להספיק להכנס לסופר לפני שיסגר (יש גם סופר גדול ונוח בכפר הנופש אבל חששנו שלא נספיק אליו הוא נסגר ב 20). מצאתי בגוגל סופר גדול של albert heijn (סניף xl) 10 דק נסיעה מהחניה באמסטרדם. הצטיידנו בכל מה שצריך לכפר נופש.

יום שני 2️⃣– פארק מים ואמסטרדם.

התחלנו את היום בפארק מים-

אחרי 3 שעות הצלחנו להוציא את הילדים מהמים, התקלחנו בפארק התלבשנו וישר יצאנו לכיוון אמסטרדם.

שוק אלברט קוייפ- שוק מגניב, יפה וטעים. טעמנו הרינג, את הוואפל המפורסם, וממש במקרה ראינו דוכן קינוחים (cannoli) ללא גלוטן שהייתה הפתעה נעימה מאוד לבן הצליאקי. כל המשפחה נהנת מהקינוח ללא גלוטן.

מפעל הייניקן- הגענו לשם נעמדנו בתור לקנות כרטיסים ואז הסדרנית הנחמדה הבהירה לנו בנימוס שאין כניסה עם ילדים… האמת לא חשבתי לברר את זה מראש אבל אולי יש בזה קצת היגיון.

ניסינו לבדוק אם יש אפשרות לעשות שייט אבל הכל היה כבר מלא (והבנו שצריך להזמין מראש).

*וונדלפארק- הלכנו משם לטיול בפארק. הפארק מאוד יפה אבל היה קצת קר באותו יום אז לא יכולנו לטייל הרבה. משם המשכנו לסיבוב באזור ליידספליין ולפסטה פקטורי לארוחת ערב. פסטות טעימות בטרוף, גם הפסטה ללא גלוטן הייתה מעולה.

יום שלישי 3️⃣ מסעדת עמי ותמי ובילוי בכפר הנופש-

ארוחת בוקר בעמי ותמי- הזמנתי מקום מראש לשעה 10 (שעת הפתיחה). מקום מ ה מ ם!!!

גם בפנים וגם בחוץ, מלא פינות עם הפתעות ומתקנים ומשחקים. ריצפה זזה. אוכל טעים (כולל פנקייקים ללא גלוטן). מקבלים שולחן לשעתיים, כשרוב הזמן הילדים לא באמת יושבים הם מתרוצצים במגלשות שבתוך המסעדה. אחרי שעתיים יצאנו החוצה ושם יש עוד מלא מתקנים, מכוניות,טרמפולינות,מגלשות וכו… המבוגרים המשיכו לעוד כוס בירה בחוץ בזמן שהילדים נהנים מהמתקנים.

המשך היום בכפר הנופש- קיר טיפוס שהוזמן מראש וכל הפעילויות שיש ב action factory. ולסיום היום כמובן פארק מים.

יום רביעי 4️⃣ זאנסה סכאנס ואמסטרדם:

זאנסה סכאנס- החלטנו לנצל את מזג האויר היפה ועשינו סיור בעיירה. לא נכנסו לכל האטרקציות אלא בעיקר נהננו מהאוירה בחוץ,ממפעל הגבינות וקבקבי העץ.

משם נסיעה של 20 דק לאמסטרדם לחניה.

מוזיאון מיקרופיה🔬– מוזיאון קטן ומאוד יפה המסביר על מיקרובים וחיידיקים ואיך הכל נראה תחת מיקרוסקופים.

צמוד למוזיאון יש גם גן חיות, לא נכנסנו אבל נראה מקום יפה.

משם עשינו טיול במרכז ברחובות שסמוכים לדאם. אכלנו מהציפס הכחול, קנינו קינוחים ( קינוחים ללא גלוטן croque madame gluten free food), חנות לגו וקצת שופינג.

שייט 🚤– הזמנתי בבוקר שייט לשעה 18(חששתי ששוב לא יהיה מקום פנוי) שייט של ה blue boat דרך אתר get your guide. השתמשתי באפליקציה הזאת גם ברומא. מאוד נוח ובדרכ זול יותר.שייט של שעה ורבע. אפשר להביא אוכל ושתיה (נכנסו לסופר ליד וקנינו בירות וחטיפים לילדים).

לא היה הסבר בעברית באוזניות (יש במלא שפות אחרות כולל רוסית).

אחרי השייט טיילנו באזור כיכר רמברנט ונכנסו לאכול במסעדה יפנית shiso (מסעדה עם הרבה המלצות, האופציה המקובלת שם זה חבילה של אכול כפי יכולתך). לא לקחנו את החבילה כי הילדים לא באמת יאכלו הכל. וגם אין שם הרבה מבחר ללא גלוטן לילד הגדול. אז שילמנו לפי מנות בודדות שהוזמנו. האוכל שם באמת מאוד טעים. אם מגיעים רק מבוגרים שווה לקחת את החבילה של אכול כפי יכולתך.

יום חמישי 5️⃣ ואחרון-

אפטלינג🎢– שריינתי כרטיסים מראש ( לשים לב שהשריון זה לא הרכישה של הכרטיסים שיש לעשות אותה בנפרד) פארק מאוד יפה. מאוד מתאים לילדים קטנים ולכל המשפחה.עולם האגדות ממש יפה ומרשים. אהבנו במיוחד את symbolica והעיט vogel rok וכמובן המתקן הכי מפחיד baron 1890. בתחילת היום התורים היו ארוכים יותר. אחר הצהרים הכל התקצר גם התור ל baron שעמד כל היום על 40 דק, עשינו תוך רבע שעה. הספקנו כל מה שרצינו אבל היה לחוץ בזמן כי הפארק נסגר ב 18.לא עצרנו כמעט למנוחות ואוכל. ממליצה להוריד את האפליקציה של הפארק. מאוד עוזר בניווט ותכנון. מעדכן זמני המתנה בכל אטרקציה.

לילדים היה חשוב להספיק לפארק מים בכפר נופש עוד פעם אחת לפני שעוזבים… אז ב 18 כבר היינו באוטו.

בערב אין הרבה אנשים בפארק המים. הילדים עושים אינספור פעמים על כל מגלשה.