14 ימים בחגי תשרי (נחיתה בבריסל)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "הולנד עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה yael baumel

רכב השתמשנו בוויז ובשאר המקומות בגוגל מפס. הכל היה מסומן לי מראש.

הלו”ז של הטיול שנעשה בפועל:

יום 1

טיסת אל על לבריסל, 14:30, בשדה הכל תוקתק מהר, חיכינו לשאטל למלון אבל הוא היה קטן והיו רבה אנשים לפנינו, אז הלכנו למוניות, גם שם חיכינו כמעט חצי שעה…אולי שווה להזמין להולידיי אין כי היה לו שאטל הרבה יותר גדול…🤷🏻‍♀️

מלון NH Brussels airport חדר ל4 ממש מצוין, אחלה ארוחת בוקר.

יום 2

איסוף רכב מהשדה, חברת sixt. החלטנו לנסוע ישר להולנד. נסיעה של שעה וחצי בערך, עצירה לצהרים במקדונלדס והגענו ל אתר מורשת לאומי של אונסקו. לנסוע לחניון הדרומי, יש חנייה בחינם בצמוד לחנות השכרת אופניים. שכרנו אופניים לכל המשפחה (יש להם לכל הגדלים ומלא סוגים) ויצאנו לרכיבה של כמעט שעתיים. כ 8 קילומטרים. בדרך רואים תחנות רוח עתיקות, תעלות, נופים ירוקים ובתים מהממים.

משם נסענו לכיוון הכפר ובדרך הצטיידנו במצרכים בסופר.

לינה בכפר נופש Center Parcs De Eemhof, הזמנתי דרך גרייבר כ 4 חודשים לפני הנסיעה. בחרתי בבקתה מספר 112, באיזור 1 – מיקום מנצח!! 2-3 דקות הליכה לחנייה ו 5 דקות הליכה לפארק מים. הזמנתי vip כולל מצעים, מגבות ולחמניות טריות בבוקר. הבקתה מאובזרת בהכל, לא שיא הפנסי אבל לנו הספיקה, אכלנו כל בוקר בבקתה ולעיתים בערב. לציין שהבקתה היתה נקייה באופן סביר ביותר אבל יש קצת אבק. התחזוקה של הבקתה היתה מצוינת, לא נראה ישן או מתפורר בכלל. כן יש יתושים בקטנה (בחדרי השינה יש רשתות) וגם נתקלתי בעכבישים קטנים שלא נראו מזיקים. אנחנו מאוד נהנינו מהשהות בכפר, לגבי מסעדות בכפר, אם בכל זאת רוצים לאכול בערב שם, ממליצה להזמין לפחות יומיים מראש, אנחנו לא היינו בעונה ועדיין לא היו מקומות.**

יום 3

יום מעט גשום, החלטנו להישאר בכפר. בבוקר שיחקנו באולינג, אח כ הילדים שיחקו בג'ימבורי ובמשחקי וידאו, אכלנו צהריים במסעדת גראנד קפה (לא מומלץ…) והלכנו לפארק מים. היינו שעתיים בפארק, מאוד נהנינו, מסתבר שאחרי אוגוסט סוגרים את הפארק ב18:00 ולא ב21:00.

יום 4

זאנסה סכאנס חנינו במוזיאון עצמו, בתשלום. מאוד תיירותי אבל ממש יפה, פוטוגני😜😆, ומעניין. צפינו בהדגמה של קבקבי העץ, טעמנו מלא גבינות והסתובבנו.

וולנדם חנינו בחניון של מרכז קניות קטן, ממש צמוד לתחילת המדרחוב שמוביל אל הטיילת. שימו בוויז Winkelcentrum Havenhof. אכלנו צהריים באחת ממסעדות התיירים, היה חביב…

בדרך חזרה לכפר עצרנו בעיירה אלמרה ושיחקנו במיני גולף זוהר בחושך, כיף גדול. במתחם יש גם באולינג שנראה יותר שווה מהכפר. לשים בוויז Bowling Almere

אכלנו ארוחת ערב במסעדה איטלקית במרכז העיירה, לא שווה להזכיר את השם…

יום 5

נסיעה לחיטהורן, חנינו אצל סמית. וויז: Smit Giethoorn. ממליצה ממש בחום לשכור את הסירה המפנקת עם הריפוד והמשענות לגב, שידרג לחלוטין את השייט (מבחינת מחיר זה פי 2- 70 יורו, לנו זה היה שווה) עשינו את המסלול של השעתיים.

התלבטנו אם ללכת לאכול במסעדה האיטלקית שכולם ממליצים, אבל בסוף נשארנו במסעדה של סמית. היה טעים באופן מפתיע! ביחס להולנד…

נסיעה של 45 דק לאאוטלט בטביה Batavia Stad Fashion Outlet. מצאנו כמה מציאות נחמדות.

נסיעה של 25 דק לעמי ותמי. הגענו ב18:30, הכל היה פתוח ופועל והילדים ממש נהנו אבל נראה לי שיותר כיף באור יום. הפנקייק סביר ממש. היינו שם כמעט שעתיים.

יום 6

מוזיאון הרכבות באוטרכט. קנינו כרטיסים מוזלים בערב לפני. המוזיאון מקסים! אינטראקטיבי, כולל רכבת הרים קטנה, סימולטור מגניב, בחוץ יש מתקנים מקסימים וגם רכבת קטנטנה לילדים שעושה סיבוב של 4 דק. יש דף משימות/חידות שהילדים עשו וגם אזור מדעי שהעיף את הגדול שלי ממש. היינו שם 3 שעות. אח”כ הלכנו ברגל למרכז העיר כ 15 דק (השארנו את הרכב בחנייה של המוזיאון על מנת לא להתברבר ולא לשלם פעמיים חנייה) אכלנו שם במסעדה מצוינת (נתקלתי בהמלצה בקבוצה) Meat & More

אחה”צ הספקנו שעה וחצי בפארק מים בכפר וארוחת ערב בבקתה.

יום 7

פארק הקופים Apenheul הזמנתי ישירות מהאתר יש שעות שזה יותר זול כמו מוקדם בבוקר או החל מ13:00. מדהים! מאוד מושקע, מלא בפינות משחק מגניבות לילדים, מאוד אקטיבי. הקופים חמודים, יש מגוון מאוד מפתיע של קופים והמקום ממש יפה. היינו כמעט 4 שעות. אכלנו צהריים בפארק, צ’יפס ונאגטס וכו׳ לא וואו אבל עשה את העבודה… התאכזבתי שלא ניתן להאכיל את הקופים אבל צפינו בהרבה האכלות.

חנייה בתשלום של הפארק. בסיום הפארק תכננו ללכת לפארק החבלים שצמוד אליו אבל הקטנה שלי לא הגיעה לגובה 120… הבנתי שיש עוד פארק ממש קרוב אבל הוא היה סגור.

אז חזרנו לכפר, הילדים ובעלי היו במשחקי וידאו ואני נחתי קצת. בערב אכלנו במסעדה שליד המרינה, חביבה ויקרה.

יום 8

הפארק הלאומי הוחה ולואה. נכנסנו לחנייה הפנימית, משלמים בכניסה וזה כולל את החנייה, הכניסה לפארק ואופניים. צמוד לחנייה יש מסעדה, בצהריים היתה מלאה (אני לא יודעת איך היא, לא ניסינו) לקחנו אופניים לבן הגדול ולי, הקטנה הייתה נמוכה בכמה סנטימטרים לאופניים הקטנים ולכן שכרנו ב10 יורו, אופני טנדם לה ולבעלי, היא היתה בעננים. המקום מהמם, מאוד שונה מהנוף שראינו עד כה. רכבנו במסלול מעגלי 10 ק”מ. לא היה קשה מידיי. היינו שם שעתיים וחצי, כולל עצירת פיקניק וגן שעשועים בסוף המסלול. היה יום יפה ושמשי אבל יחסית קר והיו מקומות עם רוחות חזקות, לקחת את זה בחשבון ולבדוק את מזג האוויר לפני שנוסעים.

אכלנו צהריים במקדונלדס בדרך ונסענו לכפר. בעלי והילדים שיחקו מיני גולף ואני ארזתי.

בערב יצאנו למסעדה איטלקית שמצאתי באחת ההמלצות והיא היתה מצוינת! 25דק מהכפר, לציין שמקבלים רק מזומן.
שם המסעדה Pizzeria Verona

יום 9 + 10
עזבנו את הכפר בבוקר ונסענו לאפטלינג. נסיעה של שעה ועשרים. הזמנו מראש לילה באחד המלונות שלהם. נקרא Efteling Bosrijk, זה “ריזורט” בסגנון כפר נופש, מתחם די גדול עם וילות/בקתות גדולות למשפחות של 6 נפשות ומעלה. יש גם בניין שבו יש חדרים למשפחות קטנות יותר… קיבלנו חדר גדול כולל חדר שינה לילדים עם מיטות קומותיים מפנקות.

הגענו ב 11:30 לפארק, חנינו בחניון של המלון, שמנו את המזוודות והדברים החשובים בשמירת חפצים (את החדר מקבלים רק ב 16:00) הפארק עצמו במרחק 10 דק הליכה ממש באיזי, יש גם שאטלים.

נכנסנו לפארק ובילינו שם עד כמעט 19:00. ראינו את מופע המזרקות המקסים והלכנו בחזרה למלון לקבל את החדר. בגלל שידענו שיש לנו עוד יום, הכל היה באיזי, לא רדפנו אחרי אטרקציות ולא התבאסנו בתורים, היו תורים לא נוראיים של עד 45 דק אבל הלכנו לפי האפליקציה שמתריעה מתי התור קצר.

אכלנו בשני הימים צהריים בפארק, מעבר לכך שדי יקר, לא וואו אבל סביר בהחלט.

בצ'ק אין של המלון, יש עמדה להזמנת אוכל עד החדר, עד שהגענו לחדר והתמקמנו האוכל כבר הגיע והיה אחלה. ארוחת בוקר במלון מאוד בסיסית אבל מספיקה לגמרי.

בילינו עוד יום עד בערך 15:00 ואז אספנו את המזוודות ונסענו לאמסטרדם.

בעלי הוריד אותנו במלון במרכז העיר ונסע להחזיר את הרכב, לציין שיש הרבה עומס ופקקים של רכבים בעיר ושווה אולי קודם להחזיר את הרכב ואז להכנס לעיר ברכבת.

יום 11+12+13
ישנו במלון עדן, יש לו מתחם דירות שממש מתאים למשפחות, קיבלנו דירה מרווחת הכוללת חדר שינה להורים, סלון עם ספה נפתחת לילדים, מטבחון ופינת אוכל. זה מלון לכל דבר וכולל כמובן מגבות, מצעים וניקיון. רק אין מעלית… כמו בכל הבתים בהולנד. המיקום מצויין, צמוד לכיכר רמברנדט.

גם באמסטרדם עשינו הכל באיזי:

נסענו קצת בטראם, כיכר דאם, טעימות גבינות, מפעל השוקולד של טוני ובית הקפה שלהם (הילדים הרכיבו בעצמם שוקולד כולל המילוי והאריזה ואספנו אותו כעבור שעה.), חנות לגו, חנות צעצועים.

בוקר אחד עשינו סיור עצמאי בשוק אלברט, טעמנו מיני פנקייקים, צ׳יפס, פלאפל, הרינג ועוד…

בעלי לקח את הילדים לסיור מודרך באיצטדיון הכדורגל, מאוד נהנו

צהריים אחד היה גשום אז עשינו שייט תעלות שהיה די משעמם…

מוזיאון נמו, חוויה מהממת, הילדים וגם אנחנו נהנינו מאוד, הכל אינטרקטיבי, היינו שם כמעט 5 שעות.

מסעדות:

מול המלון היה לנו wagamama סוגר פינה שהיא לא צ’יפס או פיצה… ויש תפריט ילדים מוצלח.

ערב אחד היה לנו בייביסיטר ויצאנו למסעדה תאילנדית טעימה Krua Thai מאוד קטנה, צריך להזמין מקום מראש, תנו למלצר/שף להזמין לכם מה שנראה לו…

לערב האחרון היה לנו מקום ב Cafe Piazza אבל בסוף אכלנו במסעדה איטלקית אחרת הנקראת BURRATA היה טעים מאוד. (אחותי הייתה ערב לפני בקפה פיאצה ומאוד נהנתה).

את כל המסעדות בחרתי לפי המיקום בקרבת המלון וגם המלצות.

קנינו ליומיים כרטיס לתחבורה ציבורית אבל לרוב הלכנו, והלכנו המון!!!

יום 14 ואחרון
קמנו בבוקר, בעלי הלך להביא ארוחת בוקר מסטארבקס שהיה סגור (הכל שם באיזי,ְ נפתח רק ב 8:30 במקרה הטוב…) אז מצא איזו מאפייה שהיתה פתוחה והביא מאפים.

הזמנתי מונית מראש במחיר של 45 יורו. טיסת חזור של אל על מסכיפהול 12:40, במקור היתה ב 11:40 אבל נדחתה.

למי שחשוב tax free, אני עמדתי 45 דק בתור לחותמת. סה כ כל התורים לקח לנו כשעתיים.