הולנד- חוויה יוצאת דופן (נחיתה באמסטרדם)

Booking.com
ביטוח בהנחות ליעדים עם ילדים
ביטוח חו"ל בהנחה ליעדים עם ילדים

10% הנחה בחברות מובילות

המסלול פורסם בקבוצת הפייסבוק "הולנד עם ילדים" ומאושר לשיתוף ע"י חברת הקבוצה Olga Dolgin-Protas

ידענו שנגיע בערב ולכן הזמנו מלון קרוב לשדה. מלון אקסקלוסיב רזדנס.
הזמנו 2 לילות כולל ארוחת בוקר – 1700₪.
מלון נקי מאוד. ארוחת בוקר מעולה. כולל מטבחון קטן בחדר, קומקום, מכונת קפה.
יש חדר כביסה חינמי עם 2 מכונות כביסה ומייבש וגם תבליות כביסה. רציתי לנצל אבל היה תפוס.
המלון נמצא 10 דקות נסיעה בקו 300. הכרטיסים נרכשו אצל הנהג.
כן, הוא נמצא די בחור. הבאתי נשנושים מהארץ וזה הספיק לנו לערב הראשון.
יום 1 – אמסטרדם
רכבת ישירה כרבע שעה הליכה מהמלון.
שוקולד טוניס, מעבר מהיר ברובע החלונות האדומים, כיכר דאם, שוק אלברט, נסיעה לפארק vondelpark חזרה לתחנת הרכבת ואז למלון.
לדעתי האישית בלבד, אמסטרדם פחות מתאימה לילדים. היה להן די משעמם. זה היה יותר בשבילנו לראות קצת את העיר.
יום 2 –
נסענו לשדה התעופה לאסוף את הרכב.
עשינו הזמנה מיורופקאר. כולל ביטול השתתפות עצמית הם היו הכי זולים.
הזמנו ג׳יפון קטן, בעלי נהנה מנהיגה עם גיר רגיל מה שהתבחרר מאוד חסכוני בדלק. 100 אירו דלק עם מעל 1000 קמ.
הבנות באחוזון 99 לכן רק לקטנה הבאנו בוסטר מתקפל של myfold.
עלות ל 8 ימים – 354 אירו (הם תופסים עוד קצת את המסגרת אשראי למקרה שלא מחזירים מיכל דלק מלא).
נסענו לזאנסה סכאנס. לפי המלצות שראיתי, חנינו בחניה חינמית לפני הגשר.
יש כרטיס כניסה לכל האטרקציות שיוצא סביבות ה 100 אירו למשפחה ואז בספר המשפחה המטיילת ראיתי שיש גם אטרקציות חינמיות או בעלות סימלית בפועל החינמי הספיק לנו. ראינו איך מכינים כפכפים מעץ, איך מכינים גבינה, הרבה תחנות רוח, חיות. בקיצור מקום תיירותי אבל מאוד יפה.
מעבר לקניות בחנות Lidl ונסיעה לכפר הנופש.
כפר הנופש Topparken ליד Ede
TopParken – Landgoed de Scheleberg
הזמנו 4 לילות, במקור הוזמן לפני 3 שנים ואז התחילה הקרונה, נשאר לנו זיכוי של 270 אירו (לא הסכימו להחזיר, נתנו זיכוי), כנראה המחירים השתנו קצת כי הינו צריכים להוסיף 40 אירו.
בקבלה קיבלנו קופסא עם סקוטצ, גליל נייר טואלט, 2 סמרטוטים וטבליה אחת למדיח.
היו מגבות ומצעים נקיים, צלחות, סכו״ם, סירים, מחבתות, כוסות, מקרר, מדיח, תנור משולב מיקרו, כיריים. היה הכל רק תבליות למדיח צריך להביא מהבית. בית 3 חדרים. הכל נקי. חניה צמודה.
ראיתי גם בתים קומותיים. נראה שיש פתרון גם למשפחות גדולות יותר.
בכפר הנופש יש חדר כביסה. שתי מכונות כביסה ומייבש. חניה לרכב צמוד לבית.
מכונת כביסה 4.5 אירו, מייבש 3.5 אירו.
כביסה בכניסה, כביסה בסוף – פתרון מעולה. מזכירה שהיתי רק עם מזוודה 1 לכולנו.
כן, תבליות לכביסה גם כן צריך להביא מהבית.
יש בריכה מחוממת פתוחה – לא הספקנו לנצל.
מחיר מעולה לתמורה. הינו ממש באמצע הטבע.
יום 3 – יוליאנה תורן
אפשר להזמין כרטיסים שבוע לפני ואז המחיר זול יותר. פספסתי את זה. הזמנה אוןליין זולה באירו 1 מרכישת כרטיסים בקופות. גם חוסך את התור לקופה. 110 אירו כניסה לכולנו.
הכנסנו את הנקודה בוייז ואז ראינו שלט לחניון ענק עם שאטל. (לפי המפה רבע שעה הליכה מהפארק). נראה שיש להם איזה 3 חניונים.
מקום לא גדול עם המון המון מתקנים כייפים. גם הגדולה ממש התלהבה מהרכבת הרים, מכוניות מתנגשות ועוד מתקנים. הגענו די בפתיחה ונשארנו עד הסוף.
ביציאה משלמים 10 אירו על חניה. מקבלים מטבע שאיתו יוצאים מהחניון.
יום 4 – פארק הסחלבים וחיטהורן
גם כאן הזמנו כרטיסים ערב קודם.מקום מהמם. קצת כמו האוטופיה בארץ רק הרבה יותר ענק. אגב, המקום מקורה. מתאים ליום גשום.
הינו שם 4 שעות.
המון פרחים יפים, עם בריכות שניתן להאכיל דגים,
יש חלל שלם עם תוכים שניתן להחזיק אותם ולהאכיל. חלל גדול עם פרפרים (קטנים וגדולים – אפשר לדלג למי שמפחד), לקראת הסוף יש חצר חצי פתוחה עם פלמינגו וברווזים שגם אותם אפשר להאכיל.
תביאו מטבעות של חצי אירו בשביל המכונות אוכל לחיות.
בסוף מסעדה וחנות מזכרות.
20 דקות נסיעה משם – חיטהורן.
הגענו בסביבות 13:00.
שורות שורות של חניות. מצאנו חינמית.
במקרה ראינו השכרת סירות שקראתי עליה המלצה.
סירה בנהיגה עצמית – קטנה 25 אירו לשעה, גדולה 35 אירו. קחו קטנה. יותר קל לנווט.
יש גם גדולות להרבה אנשים – 10 אירו למבוגר ו 5 לילד.
נותנים מפה, הסבר קצר ויוצאים לדרך. תכלס קיללנו כל רגע בהתחלה. סיוט. סירות מתנגדות אחת בשניה. ממש פקקים. גם אי אפשר היה לחזור כי זה היה חד סטרי.
לקח לנו שעה ורבע. יאמר לזכותו שלא חייב אותנו על האיחור מעבר לשעה.
אכלנו באחת המסעדות (לא זול), סיבוב קצר וחזרה לכפר הנופש.
בדיעבד, עם כמות הסירות, אולי שווה להתחיל שם את היום ואז לסחלבים.
יום 5 – פארק הפיות ועמי ותמי
אפשר להגיד שזו בערך הנפילה היחידה של הטיול.
זה יותר פארק האגדות עם מתקנים מעולים לבני שנה עד 5. קרוסלה, מכוניות, ספינת פיראטים, מגרש משחקים, טרמפולינה ענקית.
הבנות נהנו אבל יכולנו לנצל את הזמן למשהו טוב יותר. 54 אירו לכולנו. יחסית לסופש לא היו הרבה אנשים. לפני היציאה הזמנו שולחן לעמי ותמי. לא היה מקום בפנים מה שיצא לטובה כי הבנות שיחקו קרוב אלינו.
ממליצה בחום להביא בגדים להחלפה – יש מזרקות מים לילדים.
האוכל יקר, לא וואו אבל המקום מעוצב מאוד יפה.
יום 6 + 7 – אפטלינג
הזמנו לילה במלון המרכזי שלהם, מה שנתן לנו יומיים כניסה לפארק. עלות 450 אירו. הכל באפליקציה, יום/יומיים לפני שלחו לנו מס חדר, גם המפתח לחדר דרך זה. אין צורך לעבור בקבלה.
הורדנו אותה לניידים שלנו עם אותו שם משתמש. מה שנתן לנו עוד מפתח. כמובן wifi חינמי.
ממליצה מראש להוריד את האפליקציה ולעבור על המתקנים. ניתן לסמן מתקנים מועדפים.
זה מראה איפה נמצאים ואיך ללכת למתקן שנרצה.
הגענו בבוקר וחנינו בחניה של המלון. 2 דקות הליכה לכניסה הלא ראשית של הפארק. הכרטיסים באפליקציה.
הבנות אוהבת אקסטרים. בת ה 6 כבר בגובה 130 מה שאיפשר לה לעלות לרכבת הרים עם הלופים.
אמצע שבוע, לפני החופש הגדול. מתקן מקס ומוריץ (רכבת הרים שמזכירה את מה שיש בקיפצובה). ביום הראשון עשינו 7 פעמים. למחרת שוב. יש מתקנים עם הגבלת גובה. לפעמים הקטנה יכלה לעלות רק עם אחד מאיתנו (לא איפשרו לשבת עם הבכורה).
יש מתקנים מקורים, כמו יער הפיות, יש סרט 4D.
הינו עד הסוף.
הגענו למלון וראינו באפליקציה שהדמות של הגמד תיצא בזמנים מוגדרים מראש להצתלם עם הילדים. מה שקרה בפועל.
(הבנתי שיש גם סיור בחדרים המיוחדים של המלון – לא עשינו)
כמו כן, עדכנו דרך האפליקציה שיש בריכה חינם לשימוש האורחים. פתוחה עד 22:00. הבריכה בכפר הנופש של הפארק. 5 דקות נסיעה מהמלון. כניסה לחניה עם המפתח של החדר. שתי בריכות פעוטות 25 סמ עומק המים ובריכה בעומק 130 סמ. רק ילדים שיודעים לשחות יכולים להיכנס. אחרת חייבים מצופים (קניתי לקטנה במקום. אחר כל שילמתי בקבלה של המלון 3.5 אירו). אחלה פתרון להעביר זמן אחרי שהפארק נסגר.
בבוקר ארוחת בוקר, צריך מראש לבחור שעה באפליקציה כי החדר אוכל לא גדול. גם כאן הסתובבו דמויות בין הילדים.
בחלק מהמתקנים יש מצלמה. אפשר לראות את התמונות ביציאה ולפי המספר לשמור באפליקציה.
יצא לנו סביבות 30 תמונות. במידה ונרצה לשמור אותן באיכות טובה, זה בעלות.
אחרי יומיים בפארק, חיפשנו מלון קרוב. דרך בוקינג הזמנו את peperhuys.
3 דקות נסיעה מהפארק
מלון קטן עם 5 חדרים. נקי.
מיטה זוגית ומיטת 3 קומות בחדר אחד. מקלחת מפנקת ואמבטיה. יש מקרר קטן. גם כאן הכל מאוד נקי. זה כלל ארוחת בוקר.
197 אירו ו 12 אירו מס בעזיבה.
בערב אכלנו במסעדה במחיר מאוד שפוי. 2 דקות מהמלון. גם מי שישן באפטלינג ומחפש לאכול בה – מומלצת בחום. מצורפת תמונה למטה.
יום 9- הוחה פלואה
כאן היתה התלבטות מה לעשות. אחרי שבעלי אמר, בצדק, שהוא רוצה לראות קצת טבע ולא רק לונה פארקים, החלטתי שניסע להוחה פלואה.
שעה וקצת נסיעה מאפטלינג (בדיעבד הכפר נופש היה 20 דקות משם).
לפארק יש איזה 3 כניסות. יצא שניכנסו מזאת שהכי רחוקה מהשכרת אופניים ולכן שילמנו גם על חניה בפנים. עלות כניסה כולל חניה – 47 אירו.
אופניים כחולות – 10 אירו.
אופניים לבנות – חינם. הלבנות קיימות רק בשני גדלים. מבוגרים וילדים. בכולם ניתן לשנות את גובה הכסא.
בעלי לקח כחולות עם העגלה מקדימה. הקטנה ישבה שם עם התיקים. הבכורה אופני ילדים ואני עם הרגילות.
(התשלום על הכחולות אוןליין דרך האתר שלהם)
בכניסה קיבלתי מפה, בחרנו מסלול מס 1 של ה 10 קמ ועדין הצלחנו קצת להיסתבך. (מסלול מס 2 הוא 24 קמ) השבילי אופניים סלולים ורחבים. בכל צומת שבילים, יש הכוונה ומספר צומת. אותו המספר קיים גם במפה (גיליתי זאת קצת באיחור).
לפי האפליקציה בשעון אייפון, נראה שעשינו סביבות 18 קמ. בערך 4 שעות כולל הפסקה במסעדה (בערך באמצע המסלול). מזג אויר היה מושלם. בכלל כל הטיול לא היו לנו ימי גשם. נופים משגעים. חלק מהמסלול מוצל וחלק בשמש. פחות מתאים לדעתי לימים חמים. במפה ראיתי שיש שם גם מסלולים רגליים. יש מוזיאון בעלות נפרדת (לא נכנסנו). אנחנו לא הכי בכושר. השרירים תפוסים. יצא כנראה לטובה שזה בסוף הטיול.
משם נסענו לכיוון המלון שהינו בו בתחילת הטיול, עצירה במקדונלדס, שינה קצרה ונסיעה 10 דקות לשדה התעופה. החזרנו את הרכב. לא לשכוח לצלם מד דלק (שלא יבואו בתלונות. היה לנו ניסיון לגביה במדינה אחרת. מזל שהיו תמונות לקבלה ובהחזרה). בגלל הביטול השתתפות עצמית, שמנו מפתח בתיבה וזהו.
עמדת מסירת מזוודות נפתחה 3 שעות לפני ההמראה. גם כאן לא לשכוח שזה שדה ענק. לקח לנו בערך שעה להגיע לשער עליה למטוס.
אין כמו לסיים טיול עם חוויה יוצאת דופן לילדים. תא הטייס היה פתוח עם הטייסים, אמרתי לבנות שיציצו שניה ואז הדייל שאל אם הן רוצות להיכנס?
טייסים מדהימים, אחד אפילו קם מהמקום ונתן להן לשבת רגע כולל אפשרות להצטלם. הן טסו הרבה פעמים אבל פעם ראשונה ראו תא טייסים מקרוב.
עלות כל הטיול – בערך 15 אלף שח.